خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ما در ایران در بهشت نیستیم، اما در جهنم هم نیستیم

به گزارش ادیان نیور به نقل از شورای خلیفه گری ارامنه تهران؛ آنچه در ادامه می آید بخشی از گفتگوی اسقف سرکیسیان، اسقف‌اعظم ارامنه تهران با شبکه تلویزیونی «شانت» ارمنستان در خصوص تحولات اخیر ایران و اوضاع و احوال ارمنیان ایران است.

مجری: تحولات اخیر درخصوص ایران، این روزها در کانون توجه جهان قرار گرفته است و به طبع اوضاع و احوال ایران و ارمنیان این کشور برای ارامنه(ارمنستان) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.برای اطلاع از جزئیات این مسئله امروز از اسقف‌اعظم سبوه سرکیسیان دعوت کرده‌ایم.

اخبار ضد و نقیضی درباره اوضاع ایران و بحران‌های داخلی موجود در آن به گوش می‌رسد.واقعیت چیست؟ امروز در ایران چه اتفاقی افتاده است؟

اسقف سرکیسیان: امروز کل جهان در انواع بحران از اقتصادی تا سیاسی و اجتماعی به‌سر می‌برد و طبیعی است که ایران هم از این بحران‌ها بی‌نصیب[مستثنی] نیست، اما قبل از هر چیز می‌خواهم بر یک مسئله تأکید کنم و آن اینکه ایران کشوری قدرتمند با پیشینه و تمدنی چند هزار ساله است که اقوام مختلفی را در خود جای داده.

جامعه ما(ارمنیان) از قدیمی‌ترین جوامع ساکن در ایران هستند که سابقه حضور آن‌ها در ایران به هزاران سال قبل بازمی‌گردد.

مشکلات برای همه جوامع بشری وجود دارد و همه جا هم هست، اما باید بگویم آن‌قدرها هم که می‌گویند مشکلات، بزرگ نیست.

در کل منطقه، نوعی بلاتکلیفی و سردرگمی وجود دارد که همه را نگران کرده‌است. این بلاتکلیفی، به نوعی ایجاد نگرانی می‌کند، اما به طور کلی مردم زندگی عادی خود را دارند و ارامنه هم در حالت عادی زندگی می‌کنند. بنابراین، مشکلاتی وجود دارد اما در حدی نیست که در جامعه ما ایجاد نگرانی کند.

پس یعنی این مشکلات را بزرگنمایی می‌کنند؟

اسقف‌سرکیسیان: متأسفانه، خبرها همیشه بیش از حد اغراق‌شده‌اند، یک مسئله کوچک را بسیار بزرگ می‌کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.