خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

واکنش مقامات آلمانی به هتک حرمت قرآن در برمن

افراد ناشناس هفته گذشته با حمله به مسجد الرحمه در شهر برمن آلمان، به ۵۰ جلد قرآن کریم هتک حرمت کردند. این حمله باعث ناراحتی و نگرانی نمایندگان جوامع اسلامی در آلمان شده است. در همین زمینه، دولت آلمان هتک حرمت نسخه‌هایی از قرآن کریم در مسجد الرحمه را محکوم کرد

 

 

 

 

 

افراد ناشناس هفته گذشته با حمله به مسجد الرحمه در شهر برمن آلمان، به ۵۰ جلد قرآن کریم هتک حرمت کردند. این حمله باعث ناراحتی و نگرانی نمایندگان جوامع اسلامی در آلمان شده است. در همین زمینه، دولت آلمان هتک حرمت نسخه‌هایی از قرآن کریم در مسجد الرحمه را محکوم کرد.

اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت فدرال، روز چهارشنبه در برلین گفت:«این کار، حمله و تجاوز به اعتقادات و زندگی مسالمت‌آمیز پیروان ادیان مختلف در آلمان است.»  وی تأکید کرد: «دولت آلمان هرگز چنین چیزی را تحمل نخواهد کرد.»

همچنین یکی از سخنگویان وزارت کشور نیز اطمینان داد که مقامات پلیس تحقیقات خود را درباره این حملات آغاز کرده‌اند. یکی از سخنگویان پلیس نیز روز سه‌شنبه به رسانه‌ها گفت که هنوز سرنخ‌های جدیدی به‌دست نیامده است، اما انگیزه‌های سیاسی و مذهبی این حمله، مورد بررسی قرار می‌گیرد.

این حادثه روز شنبه در مسجد الرحمه در شهر برمن آلمان رخ داد، اما حمله به مساجد چندی است که در آلمان بسیار رایج شده است. مسئولان شورای مسجد برمن حمله دیگری را در ماه مه به یاد می‌آورند که طی آن یک مرد به دو پسر جوان در اتوبوس توهین کرد و یکی از آنها را با چاقو زد. مورات چلیک، رئیس شورای مسجد روز سه‌شنبه با رئیس مجلس ایالتی درباره حوادث پیش‌آمده صحبت کرد. او در این گفت‌وگو به افزایش نگرانی و ترس مسلمانان برمن اشاره کرد.

همچنین شهردار برمن در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: «نمایندگان سنا عمیقا از این واقعه شوکه شده‌اند.» وی تاکید کرد:«در برمن هیچ جایی برای نفرت‌پراکنی علیه مسلمان وجود ندارد و ما اسلام‌هراسی را تحمل نمی‌کنیم.»

فراکسیون اتحادیه دمکرات مسیحی برمن نیز این حادثه را محکوم کرد. رئیس فراکسیون گفت که با توهین به قرآن، اسلام‌هراسی وارد مرحله جدیدی شده است.

هفته‌ گذشته همچنین حمله دیگری به مسجدی در کاسل صورت گرفت. مهاجمان ناشناس بامداد روز یکشنبه با سنگ به مسجد مرکزی در شهر کاسل حمله کردند. پیش‌تر نیز در ماه مه، افراد ناشناس در مونشن گلادباخ در ایالت نوردراین-وستفالن، سر یک خوک را به مسجد آویزان کردند.

منبع:

http://www.islamiq.de/2019/06/13/bundesregierung-verurteilt-schaendung-von-moschee/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.