خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

گزارش اداره آمار فدرال نشان می‌دهد: بودجه تحقیقات غیردانشگاهی در آلمان ۶ درصد افزایش یافته است

 

 

 

 

 

گزارش جدید اداره آمار فدرال آلمان نشان می‌دهد که بودجه تحقیقات غیردانشگاهی آلمان در سال ۲۰۱۷، حدود ۱۳.۵ میلیارد یورو بوده که نسبت به سال ۲۰۱۶، در حدود ۶ درصد افزایش داشته است. هم‌زمان، موسساتی که در حوزه تحقیقات غیردانشگاهی فعالیت دارند، اعلام کرده‌اند که استخدام افراد در بخش توسعه و تحقیق نیز در سال ۲۰۱۷ در حدود ۲.۷ درصد افزایش داشته است و تعداد کارکنان تمام وقت در این بخش به ۱۰۶ هزار نفر رسیده است. در میان کارمندانی که در بخش توسعه و تحقیق فعالیت دارند، ۵۴ هزار و ۷۰۰ محقق حضور دارند. براساس این آمار، ۴۰.۷ از کارکنان بخش تحقیق و توسعه را زنان تشکیل می‌دهند و ۳۳.۴ درصد از پژوهشگران این بخش زن هستند.

همچنین بر اساس گزارش اداره آمار فدرال، بیشترین بودجه در تحقیقات غیردانشگاهی(۵.۸ میلیارد یورو) به علوم طبیعی اختصاص داده شده است. همچنین ۳.۸ میلیارد یورو به علوم مهندسی، ۱.۴ میلیارد یورو برای علوم پزشکی، یک میلیارد یورو برای علوم انسانی، ۰.۹ میلیارد یورو برای علوم اجتماعی و ۰.۷ میلیارد یورو برای تحقیقات کشاورزی تخصیص یافته است. تحقیقات غیردانشگاهی از سوی موسسات دولتی در سطح فدرال، ایالت‌ها، محلات و موسسات خصوصی حمایت می‌شود. براساس آمارهای منتشر شده، موسسات خصوصی در سال ۲۰۱۷، در حدود ۱۰.۱ میلیارد یورو بودجه به تحقیقات غیردانشگاهی اختصاص داده‌اند که این در حدود سه چهارم کل بودجه تحقیقات غیردانشگاهی در آلمان است. در این میان، موسسه هلمهولتز ۴.۳ میلیارد یورو، جامعه فراونهوفر ۲.۳ میلیارد یورو، موسسه ماکس پلانک ۲ میلیارد یورو و انجمن لایبنیتس ۱.۵ میلیارد یورو از این بودجه را تامین کرده‌اند. موسسات دولتی در سطح فدرال، ایالت‌ها و مناطق مختلف نیز در سال ۲۰۱۷، نزدیک به ۱.۵ میلیارد یورو به تحقیقات غیردانشگاهی اختصاص داده‌اند. همچنین کتابخانه‌های دانشگاهی و موزه‌ها نیز در حدود ۱.۹ میلیارد یورو در زمینه تحقیق و توسعه غیردانشگاهی هزینه کرده‌اند.

بر اساس محاسبات اولیه، در سال ۲۰۱۷ در مجموع ۹۹.۲ میلیارد یورو برای تحقیق و توسعه در سه بخش تحقیقات غیردانشگاهی، پژوهش‌های دانشگاهی و صنایع هزینه شده است. از این مقدار، ۱۳.۶ درصد به تحقیقات غیردانشگاهی، ۱۷.۲ درصد به پژوهش‌های دانشگاهی و ۶۹.۲ درصد به بخش صنعت تعلق دارد. بدین ترتیب بیشترین بودجه برای تحقیق و توسعه به بخش صنعت اختصاص یافته است.

این آمارها نشان می‌دهد که بودجه تحقیق و توسعه در آلمان، در حدود ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی را به خود اختصاص داده است. براساس استراتژی‌های اتحادیه اروپا که با عنوان “اروپا ۲۰۲۰” منتشر شده است، آلمان تاکنون توانسته به هدف خود در حوزه تحقیق و توسعه برسد و حداقل ۳ درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به این بخش اختصاص دهد.

 

 

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.