خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

اعتراض نهادهای مدنی آلمان به طرح جدید دولت فدرال در ارتباط با پناهجویان

 

 

 

 

 

۲۲ نهاد مدنی در نامه‌ای به پارلمان فدرال آلمان، نسبت به طرح مناقشه‌برانگیز وزیرکشور برای بازگرداندن پناهجویان به کشورشان اعتراض کردند.

آن‌ها در این نامه از نمایندگان پارلمان خواسته‌اند تا  با طرح هورست زی‌هوفر، وزیر کشور آلمان در رابطه با تسریع بازگردان پناهجویانی که درخواست آن‌ها رد شده، موافقت نکنند.

 همچنین آنطور که آژانس خبری آلمان گزارش داده است؛ حتی برخی از اعضای حزب سوسیال دموکرات آلمان (یکی از دو حزب تشکیل‌دهنده دولت ائتلافی) نیز پشتیبانی خود از این نامه اعتراض‌آمیز را ابراز داشته‌اند. یکی از کارشناسان حزب سوسیال دمکرات در زمینه مهاجرت به شدت از برنامه‌های وزیر کشور انتقاد کرد. عزیز بوزکورت، رئیس گروه کاری مهاجرت و تنوع در حزب سوسیال دمکرات گفت: «ما به عنوان کارشناسانی که در زمینه مهاجرت کار می‌کنیم، به طرح وزیر کشور اعتراض داریم.»

مسئولان سازمان‌ها و نهاد‌ها مدنی در نامه خود هشدار داده‌اند که این قانون سبب خواهد شد تا بسیاری از پناهجویان به طور دائمی از مشارکت در زندگی اجتماعی محروم بمانند، محدودیت‌هایی بیش از حد سنگین بر آن‌ها اعمال شود و دلایل بازداشت آنان به شکلی بی‌رویه گسترش یابد.

کمیسیون امور داخلی بوندستاگ قرار است به زودی، طرح هورست زی‌هوفر، وزیر کشور آلمان را مورد بررسی قرار دهد و در نهایت این طرح در نشست کلی بوندس‌تاگ به بحث گذاشته می‌شود. در صورتی که این طرح به تصویب پارلمان برسد، اخراج پناهجویانی که تقاضای پناهندگی آن‌ها رد شده با سرعت بیشتری انجام می‌شود. به طور معمول پناهجویانی که با درخواست پناهندگی آن‌ها در آلمان موافقت نمی‌شود، تا فرارسیدن زمان اخراجشان باید در اقامتگاه‌های ویژه‌ای ساکن شوند. اما با توجه به پرشدن ظرفیت این اقامتگاه‌ها، قرار است که طبق طرح وزیر کشور، از این افراد در بازداشتگاه‌های معمولی نگهداری شود.

نامه اعتراض به طرح جدید دولت فدرال به امضای نهادها و سازمان‌های بزرگ و معتبری چون عفو بین‌الملل، دیاکونی، پرو-اسیل و سازمان حمایت از کودکان در آلمان رسیده است. در این نامه آمده است: «در صورت تصویب این قانون و اجرایی شدن آن، ده‌ها هزار پناهجو در آلمان در بیم و وحشتی دائمی به سرخواهند برد و هیچ شانس و آینده‌ای در آلمان نخواهند داشت».

عزیز بوزکورت از حزب سوسیال دمکرات که این نامه را امضا کرده است، گفت:«این طرح به شدت غیرانسانی است. طرح جدید وزیر کشور، شبیه به محدودیتی است که در سال ۱۹۹۲ برای متقاضیان پناهندگی در آلمان ایجاد شد. ما نباید دوباره به آن دوران بازگردیم.»

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.