خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دعوت نئونازی‌ها به خشونت علیه مسلمانان و یهودیان در دانشگاه گوته

 

 

 

 

 

اعضای یک گروه نئونازی در دانشگاه گوته فرانکفورت، بروشورهایی را پخش کرده‌اند که در آنها خواستار کشتن مسلمانان، امامان و همچنین روحانیون یهودی شده‌اند.

در این بروشورها که امضای گروه نئونازی “لشکر آتوم‌وافن” آمریکا دیده می‌شود، شهروندان به جنگ داخلی تشویق شده‌اند. این گروه، اعضای خود را به خشونت علیه گروه‌های مختلف ترغیب می‌کنند. آن‌ها معتقدند که تمدن موجود باید از بین برود تا بتوان نظام ناسیونال سوسیالیسم (نازی) را دوباره برقرار کرد.

این بروشورهای آلمانی‌زبان در ابتدای ماه آوریل در کتابخانه مرکز علوم انسانی در دانشگاه گوته فرانکفورت کشف شد. پلیس و مسئولان دانشگاه این مسئله را تایید کردند. به گفته سخنگوی پلیس، بروشورهای متنوعی با امضای “لشکر آتوم‌وافن” به دست آمده است. در این بروشورها علاوه بر “درخواست برای خشونت”، “نمادهای غیرقانونی” نیز دیده می‌شود. اداره حفاظت از قانون اساسی نیز تحقیقات خود را در این باره آغاز کرده است. با این وجود، سخنگوی این اداره حاضر نشد تا درباره تعداد بروشورها صحبت کند. بر اساس اطلاعاتی که دانشگاه منتشر کرده است، بروشورها در قفسه‌های کتابخانه قرار داشتند و مسئولان دانشگاه دو نسخه از آن را به دست آوردند.

 این اولین بار نیست که خبر فعالیت‌های گروه نئونازی “لشکر آتوم‌وافن” در آلمان منتشر می‌شود. دولت فدرال در اوایل ماه ژوئن سال گذشته در پاسخ فراکسیون چپ در بوندستاگ اعلام کرد که گروهی به نام “لشکر آتوم‌وافن” در آلمان فعال شده است. در این میان، عده‌ای این گروه را به فعالیت‌های تروریستی متهم کردند. با این حال، مسئولان دولت فدرال نتوانستند مدارک کافی برای تروریستی بودن این گروه پیدا کنند. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۸،  یک ویدیو از این گروه در اینترنت پخش شد که در آن، پرچم نازی‌ها را نشان می‌داد. بر روی این فیلم صدایی شنیده می‌شد که به نظر می‌رسید با کامیپوتر درست شده است، این صدا با لحنی تهدیدآمیز می‌گفت: «چاقوها تیز می‌شوند.»

از سوی دیگر، در ماه نوامبر سال گذشته، برگه‌های تبلیغاتی در دانشگاه هومبولت برلین منتشر شده بود که به بروشورهای دانشگاه گوته فرانکفورت شباهت داشت. سخنگوی پلیس برلین در آن زمان گفت که تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که پای سازمان‌های غیرقانونی در میان است. حتی اداره حفاظت از قانون اساسی نیز تحقیقاتی در این زمینه انجام داد، اما از گروه یا شخصی نام برده نشد.

آنطور که گزارش رسانه‌های آمریکایی نشان می‌دهد، گروه نئونازی “لشکر آتوم‌وافن” در آمریکا با اعمال خشونت‌آمیز خود شناخته می‌شوند. این خشونتی است که در بروشورهای دانشگاه فرانکفورت هم دیده می‌شود. این گروه آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی را یک قهرمان می‌دانند. آن‌ها در حال حاضر در کشور آمریکا ۸۰ عضو دارند. این گروه در آمریکا با قتل پنج نفر مرتبط است و برخی از اعضای آن در حال حاضر دستگیر شده‌اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.