خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهای سنگینی که راست مسیحی بابت حمایت از ترامپ خواهد پرداخت

به گزارش ادیان نیوز؛ سناتور جمهوریخواه پیشین میشل بچمن اخیرا اعلام کرده است که دونالد ترامپ «انجیلی ترین» رئیس جمهوری است که در طول یک نسل ممکن است دیده شود.

موسس گروه سران حزبی جنبش محافظه کار تی پارتی در مجلس نمایندگان، هفته پیش در مصاحبه ای با یک ایستگاه رادیویی مسیحی که به طور آنلاین از طریق سایت مترقی «دیدبان جناح راست» نیز پخش می شد،  گفت:«من در طول زندگی ام هرگز رئیس جمهوری انجیلی تر از دونالد ترامپ ندیده ام. او با کارهایی که انجام داده به شدت تاثیر بر من گذاشته است و تازه ما هنوز درباره اسرائیل حرفی نزده ایم؛ منظورم کارهایی است که برای پیشرفت اسرائیل انجام داده.»
بچمن افزود: «او فردی به شدت انجیلی است و اجازه دهیم به شنوندگانتان بگویم که به هیچ روی احتمال ندارد که ما در طول مدت عمرمان رئیس جمهوری خدایی تر و انجیلی تر از او را ببینیم. پس ما باید نه تنها به خاطر داشتن او دعا کنیم، بلکه به نظرم باید از هر راهی که امکانش برایمان وجود دارد، از او حمایت نیز کنیم.»

بچمن که یک زن سناتور راست افراطی پیشین است و زمانی نامزد ریاست جمهوری جمهوریخواهان بوده، قبلا در زمان نامزدی ترامپ در مورد مسائل اوانجلیک توصیه هایی به او کرده بود. او دعا کرده بود که خدا «دولت عمیق» را افشا کند. دولت عمیق یک تئوری توطئه دست راستی است که ادعا دارد شبکه ای پنهان در درون حکومت جا خوش کرده که برای تضعیف ترامپ کار می کند. آنها ادعا می کنند که این چهره های پنهانی می خواهند «مارکسیسم فرهنگی و اقتصادی یا مثلا اهداف جهاد اسلامی را به پیش ببرند.»

همانطور که آماندا مارکوت قبلا در سالون گزارش داده بود، مسیحیان اوانجلیک سفیدپوست محافظه کار درصد مهم و منسجمی از پایگاه حامیان ترامپ را تشکیل می دهند. حمایت ترامپ از اسرائیل به خصوص تصمیم اخیر او مبنی بر وارونه کردن سیاست دیرینه آمریکا مورد تحسین حامیان مسیحی اش قرار گرفته است؛ یعنی اعلام حمایت دولت او از ادعاهای حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان، منطقه مورد منازعه ای که اسرائیل در طول جنگ های شش روزه در سال ۱۹۷۶ از سوریه به تصرف درآورده و قبلا در سال ۱۹۸۱ آن را به خاک خود ضمیمه کرده بود.

تونی پرکینز رهبر اوانجلیک محافظه کار وقتی پای شعارهای گزافه گویانه یا  امور فرامادی به میان آمد یک «آوانس اضافی» به ترامپ امتیاز داد، در حالی که مایک پمپئو وزیر امور خارجه گفت که خدا ترامپ را برای حفاظت از قوم یهود روی زمین فرستاده است. پمپئو گفت: «من اطمینان دارم که در اینجا دست خداوند درکار است.»

اما آنگونه که اعمال و کردار ترامپ – یک سلطان املاک و مستغلات پیشین که سه بار ازدواج کرده و متهم به آزار و اذیت و تعرضات جنسی و بدرفتاری نسبت به چندین زن است، همچنین به برانگیختن خشونت و دامن زدن به تنش های نژادی در میان مهاجران و دیگر گروه های اقلیت شهرت دارد – نشان می دهد، او چندان تعهد پر و پا قرصی نسبت به ترویج ایمان مسیحی ندارد.

همان گونه که آماندا مارکوت پیشتر در سالون به این موضوع پرداخته، استقبال – و دفاع – ریاکارانه راست مذهبی از ترامپ می تواند در آینده برای آنها بهایی داشته باشد. مارکوت نوشته بود: «در کوتاه مدت دفاع راست مسیحی از ترامپ همان نتیجه ای را خواهد داد که آنها در نظر دارند: نگه داشتن باورمندان بر سر صندوق های رای در حمایت از جمهوریخواهان، فارغ از وفاداری نسبت به رهبران و قبیله خود. اما در دراز مدت این تناقضات اخلاقی موجب تداوم دور شدن افراد بیشتری به خصوص در میان جوانان خواهد شد. پایگاه راست مسیحی، کشیش های بی شرم خود و رئیس جهوری را در کنار کسانی گردهم می آورد که دست کم تا حالا با شیطان معامله کرده اند. اما برای این معامله در آینده ای نه چندان دور بهای سنگینی باید پرداخت شود.»

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.