خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سفر ۸۰۰ میلیون گردشگر به اماکن دینی جهان تا ۲۰۲۰

به گزارش ادیان نیوز؛ سازمان جهانی گردشگری آمار جهانگردان تا سال ۲۰۲۰ میلادی در جهان را حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون نفر اعلام کرده است که از این میان ۸۰۰ میلیون نفر مقصدشان اماکن دینی و مذهبی خواهد بود.

این سازمان همچنین ۳۰۰ اثر و مکان تاریخی اسلامی و مسیحی در لبنان را در فهرست اماکن قابل بازدید از سوی جهانگردان مذهبی و فرهنگی اعلام کرده است.

رایزنی فرهنگی ایران در لبنان با اعلام این خبر آورده است: با توجه به این که لبنان کشوری است که همزیستی ادیان در آن شناخته شده و با اهتمام به تنوع دینی و داشتن مناظر طبیعی و سیاحتی و پتانسیل گردشگری، این کشور با همکاری سازمان ملل و بانک جهانی در چارچوب برنامه توسعه‌ای خود، اجرای طرح توسعه گردشگری فرهنگی ـ دینی را دنبال می‌کند.

لبنان آثار تاریخی دینی زیادی را در خود جای داده و سعد حریری، نخست‌‌وزیر این کشور با پیگیری این طرح امیدوار است با عملیاتی‌شدن آن فرصت‌های شغلی بیشتری برای جوانان این کشور ایجاد و باعث رشد و توسعه اقتصادی لبنان شود.

این طرح سبب خواهد شد لبنان روی نقشه گردشگری مذهبی جهان قرار گیرد و کارشناسانی از ایتالیا نیز در اجرای آن همکاری خواهند داشت.

انتهای پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.