خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پارک های گرجستان در تور گرجستان

پارک ۶ می باتومی

باتومی شهری بندری بر کرانهٔ دریای سیاه و در کشور گرجستان است.این شهر به دلیل شرایط آب وهوایی که دارد دارای جاذبه های توریستی فراوان و سرسبزی میباشد،یکی از این جاذبه های پارک ۶ می باتومی است.برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این مکان با ما باشید؛

نگاهی به پیشینه پارک ۶ می باتومی

پارک ۶ می باتومی به عنوان یکی از قدیمی ترین پارک های عمومی گرجستان  در تور گرجستان یاد میشود این پارک جز بهترین جاذبه های باتومی بحساب می آید ،اکثر گردشگران تور گرجستان از این مکان بازدید می کنند. پروژه ساخت این پارک در سال ۱۸۸۱ آغاز گردید و در سال ۱۸۸۸ توسط امپراتور روسیه الکساندر سوم افتتاح شد، او در هنگام بازدید یک گیاه ماگنولیا را در آنجا کاشت. به افتخار این دیدار نام الکساندر برای این پارک انتخاب شد.

در اواخر دهه ۱۹۳۰ این پارک با چندین ستون ساخته شده به سبک یونانی و یک تندیس گرامیداشت یاد فادیکو گوگیتیدزه (Fadiko Gogitidze) اولین خلبان زن که در جریان جنگ جهانی دوم در سن ۲۴ سالگی با فداکاری بسیار زیاد درگذشت، تزیین شد. در مرکز پارک یک دریاچه بیضی شکل یافت می شود، نام این دریاچه نوری جلی (Nuri Geli)میباشد.یاد بود فادیکو گوگیتیدزه

زمان نام گذاری پارک ۶ می باتومی

با گذشت زمان این پارک تحت پروژه های بازسازی متعددی قرار گرفت تا اینکه در آخرین بازسازی در سال ۲۰۰۶ نامش به پارک پارک ۶ می تغییر یافت.

آشنایی با بخشهایی از پارک ۶ می باتومی

دلفیناریوم پارک ۶ می باتومی

به گزارش سفر باتو ، این دلفیناریوم زمانی اولین دلفیناریوم نمایشی در اتحادیه شوروی بوده است. تماشای پرش هماهنگ دولفین های درخشان واقعا تصاویر و نمایش دلپذیری را برای بازدید کننده های تور گرجستان فراهم میسازد. دلفین ها در اینجا در شرایط بسیار خوبی نگهداری می شوند و رابطه بسیار دوستانه و خوبی با مربیان خوددارند. شما می توانید با پرداخت هزینه اضافی به داخل آب بروید و با این موجودات دوست داشتنی، عکس های زیبایی بگیرید.

آکواریوم پارک ۶ می باتومی

آکواریوم پارک در سال ۱۹۹۶ راه اندازی گشت، آکواریومی جذاب که زیستگاه بیش از ۱۰۰ نوع از انواع ماهی های دریای سیاه، رودخانه گرجستان و دریاچه ها می باشد.

باغ وحش پارک ۶ می باتومی

باغ وحش این پارک در اواخر دهه ۱۹۳۰ تاسیس گردید و در سال ۲۰۰۶ به طور گسترده ای مجدداً مدل سازی شد. باغ وحشی جذاب و دوست داشتنی برای خانواده ها و کودکان که زیستگاه گونه های متفاوتی از پستانداران، پرندگان و گیاهان است. همچنین منطقه ای دوست داشتنی برای کودکان در این باغ وحش یافت می شود، منطقه ای که در آنجا می توانند از نزدیک اسب های زیبا، خرگوش های بامزه و خوکچه هندی های دوست داشتنی را تماشا کنند. بیشتر بخوانید: سوغات ارمنستان در تور ارمنستان

پارک ریکه تفلیس (Rike park)

پارک ریکه یکی از اماکن تفریحی و گردشگری تفلیس گرجستان  در تور لحظه آخری گرجستان در در سمت چپ رودخانه کورا (متکواری) واقع است  مورد علاقه خانواده ها، گردشگران مخصوصا در فصل تابستان می باشد که دارای چشم اندازی از کاخ ریاست جمهوری  می باشد. پارک ریکه دسترسی آسانی از طریق پل شیشه ای و آهنی با نام پل صلح به محله تفلیس قدیم و شاردنی و همچنین دسترسی پارک ریکه از طریق تله کابین میدان اروپا تا مجسمه مادر گرجستان و قلعه ناریکالا، به مهمترین جاذبه های گردشگری گرجستان مبدل گشته است. در طول تابستان توریست های زیادی با نشستن در پارک ریکه از رقص آب با نور پردازی به همراه موسیقی لذت برده و یا از امکانات بی شمار این پارک نظیر پلکان مارپیچی کودکان، دیوار صخره ای مصنوعی، صفحه شطرنجی موزاییکی استفاده نمایند.

علاوه بر تفریح و گردش در داخل پارک ریکه می توانید از یکی دیگر از زیباترین جاذبه های تفلیس، سالن تئاتر و موسیقی تفلیس که در داخل این پارک واقع شده است، بازدید کنید. این مرکز فرهنگی فوق العاده که از دو عنصر لوله ای شکل ساخته شده که هر دو عنصر رو به فضای سبز و رودخانه می باشد. این مجموعه از یک تئاتر موزیکال، سالن نمایشگاه با ظرفیت ۵۶۶ صندلی و هم چنین  یک کافه تریا تشکیل شده است که راه پله ی ورودی این مجموعه در فضابی باز و در محدوده ی عمومی می باشد و به نوعی بازدیدکنندگان را به سمت داخل دعوت می کند. نمای خارجی هر دو سازه از پانل های فولادی ضد زنگ می باشد هم چنین در داخل این مجموعه ساختار فولاد و بتن اکاربرد زیادی داشته است.

 پل صلح تفلیس گرجستان (The peace bridge)

پل صلح  یکی از برترین دیدنیهای گرجستان در تور ارزان گرجستان  است که یک پل کمانی شکل، پیاده ‌رو بر روی رود کورا در تفلیس بشمار می آید. پل صلح در تفلیس، دو طرف شهر را که توسط رود کر دو قسمت شده به هم وصل میکند. معمار پل صلح تفلیس،معمار معروف ایتالیایی Michele De Lucchi است که در واقع بسیاری از بناهای اطراف پل و پارک توسط همین معمار ساخته شده و به همین علت هنگامی که کمی دقت کنید همبستگی و هماهنگی جالبی بین آنها خواهید دید که بسیار زیبا و چشم نواز است. در بالای پل صلح نمایی زیبا از دو طرف آن خواهید داشت روی یک تپه مجسمه کارتلیس ددا و روی تپه دیگر کلیسای جامع سامبا و محل اقامت نخست وزیر در تپه ای دیگر کلیسای ناریکالا و چرخ و فلک دیده میشود.

همچنین در یکی از انتهای پل به بازار قدیمی تفلیس دسترسی دارد و در انتهای دیگر پل فواره های آب و مجسمه پیانوی پارک ریکه قابل مشاهده است.هر شب در ساعت معینی نمایش رقص آب همراه با موسیقی کلاسیک در این مکان برگزار میشود و روی سقف این پل ۱۵۰ متری، ۱۲۰۸ بسته نورانی با طرح‌های مختلف از ۶۰۴۰ لامپ LED نصب شده که در شب منظره‌ای زیبا خلق می‌کنند و نورپرداز فرانسوی پروژه آن را «در ستایش زندگی و صلح» نام نهاده است پس پیشنهاد میکنیم چنانچه به تور گرجستان میروید حتما از این مکان دیدن کنید

پارک موشتایدی

این پارک زیبا که در سال ۱۸۳۰ در شهر زیبا تفلیس ساخته شده است به دلیل نحوه ساخت یکی از جذاب ترین پارک های گرجستانمی باشد چرا که این پارک که توسط یک فرد ایرانی به نام میر فتح آقا ساخته شده دراصل آرامگاه همسر اوست که با گل های سرخ تزئین شده بودند و بعد ها در سال ۱۸۵۸ میلادی به عنوان یکی از پارک های تفلیس شناخته شده که از آن به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه های مختلف استفاده می کردند البته لازم به ذکر است که گردشگران تور گرجستان می توانند موزه ابریشم را در این پارک منحصر به فرد مشاهده نمایند .

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.