خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

حقوق بشر غربی، ضد الهی و ضد انسانی و زادۀ سکولاریسم و لائیتیسه است

به گزارش ادیان نیوز، دکتر سیامک مره صدق، نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی، امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی (یادمان شهدای هفتم تیر) تهران، با اشاره به تفاوت ریشه‌ای یهودیت و صهیونیسم، گفت: ما باید بین دین یهود و صهیونیسم تفاوت ریشه‌ای قائل باشیم. از زمان شروع ایجاد صهیونیسم انواع گروه‌های یهودی در جهان به مخالفت با این ایده پرداختند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی  ادامه داد: هدف صهیونیسم این است که یهودی‌ها از تمام اقوام برتر هستند و ضد یهودی‌ها به این اعتقاد دارند که یهودی‌‌ها از همه مردم پست‌تر هستند. هر دو این نگاه دو روی یک سکه هستند و نتیجه‌‌ی آن جدا کردن سرزمین است.

وی افزود: صهیونیسم ادعای این را دارد که نماینده یهودی‌ها در جهان هستند، همان طور که امپریالیسم و غربی‌ها خود را نماینده مسیحیت می‌دانند. این‌ها همگی با هدف راه انداختن جنگ مذهبی میان مردم است. یکی از حملات دشمن همین است و باید جلوی آن را گرفت و در همین جا حقوق بشر ایرانی و شرقی نمود پیدا مب‌کند و ما به گفته امام خمینی باید بین صهیونیسم و دین یهود تفاوت قائل باشیم.

مره صدق ادامه داد: حقوق بشر غربی زاده سکولاریسم و لائیتیسه است. از زمانی که دین در جوامع غربی کم رنگ شد، حقوق بشر شکل گرفت. اما در ادیان توحیدی و شرقی بارها صحبت از حقوق انسان‌ها شده است و به گفته ادیان ابراهیمی همه انسان‌ها باهم برابر هستند. چیزی که حقوق بشر غربی با آن تفاوت دارد.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی حقوق بشر غربی همجنس‌بازان و فحشا را به طور رسمی قبول می کنند و اجازه بزرگ کردن فرزند به یک زوج همجنس باز را می‌دهند می‌توان فهمید که این حقوق ضد الهی و حتی ضد انسانی است.

وی در پایان تصریح کرد: سکولارها می‌خواهند حقوق بشر آمریکایی را به ایدئولوژی تبدیل کنند و آن را به همه چیز برتری دهد. این نتیجه یک دنیای نئولیبرال است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.