خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نشست تخصصی «کرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» در شیراز برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز؛ پایان‌بخش برنامه‌های دهه کرامت در استان فارس، برگزاری نشست تخصصی «کرامت انسانی در ادیان ابراهیمی» که با تأکید بر آموزه‌های رضوی بود ، ۲۵ تیرماه با حضور پیروان اقلیت‌های مذهبی در شیراز برگزار شد.
این نشست با محوریت دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس برگزار شد که از جمله برنامه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی است که با موضوع رأفت اسلامی در مناظرات و حفظ کرامت انسانی به اجرا درآمد.
جابر مهدی‌یار، رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در استان فارس در این مراسم گفت: اقلیت‌های مذهبی در استان فارس مانند سایر مسلمانان دارای زندگی آرام و توأم با آرامش هستند که بحمد الهی شرایط زندگی خوبی دارند و از امنیت و آرامشی که برای همه مسلمانان پیش‌بینی شده است، بهره‌مند هستند.
وی افزود: حسن هم ‌جواری در محیط زندگی و رفتار دوستانه و برادرانه موجب شده است که اقلیت‌های مذهبی به عبادات اختصاصی خود بپردازند و از همین جهت اقلیت‌های مذهبی از این روش و منش مسلمانان تشکر کردند.
مهدی‌یار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در ایام دهه کرامت امسال در فارس بیش از ۲۷۰ برنامه به‌همت دفتر آستان قدس رضوی برگزار شد، گفت: ۴۱ مدیر در سطح شهرستان‌ها داریم که هر کدام ده‌ها برنامه‌ را در این ایام در سطح استان فارس برگزار کردند که وسعت برنامه‌های اجرا شده بسیار زیاد است.
رئیس دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در فارس با تأکید بر اینکه تمام شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاهای استان از برنامه‌های متنوع فرهنگی آستان قدس رضوی منتفع شدند، گفت: حضور خادم‌یاران آستان قدس رضوی در فارس، برپایی مراسم پرچم‌گردانی امام رضا(ع) در شهرستان‌ها، بخش‌ها و روستاها موجب تحول فرهنگی قابل توجهی شده است.
وی، برپایی شب‌های شعر، نشست‌های علمی، مولودی‌خوانی‌ها، سخنرانی‌های مذهبی، عیادت از بیماران بیمارستان‌ها و محرومان، سرکشی از خانواده‌های شهدا و جانبازان و برگزاری جشن‌های متنوع رضوی در سراسر استان را از جمله برنامه‌های این آستان مقدس برشمرد.
یادآور می‌شود، پایان‌بخش این مراسم تجلیل از علما و بزرگان پیروان ادیان ابراهیمی در شیراز بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.