خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بهاییت در کمین کودکان مهاجر افغانستانی

به گزارش ادیان نیوز، چندی پیش مشخص شد عناصر بهایی با توجه به وجود این دو فاکتور در برخی کودکان افغانستانی، اقدام به جذب این قشر به تشکیلات بهایی می‌کرده اند. این توصیه مرکز اصلی تشکیلات است که بهاییان ایران، برنامه‌های تبلیغی خود را برای جذب و تبلیغ افغان‌های ضعیف و مستعد، سرمایه‌گذاری کنند.

مثلاً گروهی از زنان بهایی، با شناسایی خانواده‌های بی‌بضاعت افغان در ایران، فرزندان این قشر را به پارک، استخر، باغ گل‌ها، سرزمین بازی‌ها و… برده و به بهانه کارهای بشردوستانه، آنان را به بهاییت جذب می‌کردند. یکی از مهره‌های فعال این حوزه، ضمن سرمایه‌گذاری روی افغان‌ها، در منزل خود کلاس‌هایی را برای تربیت کودکان و ایجاد هویت بهایی در آنان برگزار می‌کرد. در این کلاس‌ها ضمن پذیرایی از کودکان، با پوشش برنامه‌های آموزشی و دادن اسباب‌بازی، کتاب و… کودکان را به بهاییت ترغیب می‌کردند.

در منزل یکی از عناصر بهایی، مدارک کاملی از دو خانواده افغان که جذب بهاییت شده بودند، کشف شده است. این خانواده‌ها توسط تشکیلات بهایی برای پناهندگی به اروپا و امریکا اعزام شده بودند که البته با این مبلّغ فرصت‌طلب بهایی برخورد شد.

هرچند به نظر می‌رسد با برخی از این مبلغین برخورد شده ‌است، اما در یک سال اخیر این چندمین بهایی‌ای است که اقدام به جذب افغان‌ها به سمت فرقه بهایی و سوءاستفاده از وضعیت آنان کرده ‌است.

یادآور می‌شود بهاییت درصدد است به وسیله افزایش جمعیت قشری، کم‌کم بر شمار خود افزوده و راه را برای پیاده‌سازی تفکرات تشکیلاتی خود هموار سازد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.