خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

زنان نقش مهمی در رونق مدنیت اجتماع دارند

به گزارش ادیان نیوز – ردنا، فاطمه فاضلی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در نشست هم‌اندیشی بانوان مشاور دستگاه‌های اجرایی و جمعی از فعالان اجتماعی که به مناسبت میلاد با سعادت امام رضا (ع) در تالار پذیرایی فاطمه الزهرا (س) برگزار شد، اظهار داشت: ایام میلاد ائمه اطهار (ع) فرصت خوبی برای بازخوانی اخلاق و سجایای نیک و شیوه زیست هوشمندانه آنان در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ گفتگو، مدارا و همزیستی لازمه حیات و توسعه اجتماع است، گفت: امام رضا (ع) بنیان‌گذار گفت‌وگوی ادیان هستند و تبادل نظر، همزیستی و صلح جویی ناجی جامعه و عامل حیات، مدنیت و توسعه است و باید در هر اجتماعی برای شنیده شدن صدای تمام اعضای آن جامعه تلاش کرد.

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: زنان به عنوان ستون جامعه نقش مهمی در پرورش نسل‌های متمادی و رونق مدنیت اجتماع دارند و نباید نقش آفرینی آنان را نادیده گرفت.

وی بیان کرد: با بررسی احادیث و شیوه زندگانی خاندان مطهر پیامبر اکرم (ص) می‌توان به این مهم رسید که نقش زنان بسیار مهم و مورد احترام بوده و باید این شیوه در زندگی ما نیز مستمر باشد.

فاضلی به قداست نقش مادر و اهمیت آن از منظر امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: آن حضرت درباره حق مادران تاکید فراوان می‌کنند و آن را لازم‌ترین و واجبترین حقوق بر شمرده و می‌فرمایند؛ این مادر است که آنچه دیگران تحملش را ندارند، تحمل کرده و با چشم، گوش و تمام اعضای بدن خود از فرزندش با خرسندی و شادمانی نگهداری می‌کند و کودک خویش را با تمام مشکلاتی که کسی یارای پذیرش آن نیست حفظ می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.