خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

همدستی بهاییت با بنیاد برانداز جرج سوروس/ جبار ایدلخانی کیست؟ + سند

به گزارش ادیان نیوز– ردنا -؛ دارالتبلیغ، سازمانی از تشکیلات بهایی است که اعضای آن توسط مرکز اصلی فرقه در حیفا منصوب می‌شوند. وظیفه اعضای دارالتبلیغ به طور خلاصه صیانت، حراست و تبلیغ در مناطق مختلف است.

صیانت و حراست یعنی کسب اطلاعات از لایه‌های مختلف درونی و بیرونی بهاییان. حراست درونی کسب اطلاعات در مورد نحوه تعاملات، رفتار و عملکرد خود بهاییان است تا نگذارند کسی خلاف بهاییت حرفی بزند یا کاری انجام بدهد. برای حراست بیرونی هم مخالفان و اطلاعات آن‌ها را شناسایی می‌کنند. نهایتاً دارالتبلیغ تمام این اطلاعات را در اختیار بیت‌العدل قرار می‌دهد.

از طرفی همه بهاییان وظیفه دارند اطلاعات مربوط به خود و اطرافیانشان را به بالادستی‌ها و نهایتاً به دارالتبلیغ منتقل کنند تا این اطلاعات جمع‌آوری و به اسراییل فرستاده شود. بنابراین می‌توان گفت تمام بهاییان در تشکیلاتی امنیتی فعالیت دارند، مسئله‌ای که از دیگران پنهان می‌کنند.

«جبار ایدلخانی» یکی از این مشاورین قاره‌ای است که مسؤولیت کنترل و نظارت تبلیغ و سایر فعالیت‌های تشکیلات در ایران را بر عهده دارد. مرکز اصلی تشکیلات بهایی به سردمداران بهایی داخل کشور ایران دستور داده که تمام اطلاعات مورد نیاز را با این شخص در میان گذاشته و فرامین وی را در مورد نحوه تبلیغ در ایران و ارائه نقشه‌های بهایی اجرا کنند.

ایدلخانی برای بهاییان نقشه‌ها و پیام‌های صادره از اسراییل را رمزگشایی می‌کند. مثلاً در جایی می‌گوید: «در این نقشه پنج ساله که از رضوان ۲۰۱۶ آغاز می‌گردد، باید تمام دانه‌هایی که تاکنون کاشته شده‌است به ثمر برسد و تمام کارهایی که تا به حال انجام داده‌ایم در این پنج سال باید نتیجه دهد.» (۱)

این اهداف پشت پرده بهاییان را از برگزاری کلاس‌های آموزشی و دوره‌های مختلف روشن می‌سازد. ایدلخانی حتی اظهار امیدواری می‌کند که «در سال ۲۰۲۱ هرکدام از بهاییان با افتخار اعلام نماید که کاری را که حضرت عبدالبهاء از ما خواسته است [هر بهایی موظف است در سال یک نفر را بهایی نماید]، انجام داده‌ایم و فرامین تبلیغی را به ثمر رسانده‌ایم.» (۲)

ایدلخانی در جای دیگری بیان می‌دارد که بیش از ۹۰ درصد ظرفیت بهاییت را به آموزش و تربیت اختصاص داده و آموزش حتماً باید وارد بینش روحانی و جهان‌بینی فرد شود. یعنی هیچ محفلی نیست که بهاییان در آن آموزش دهند و در پی ارائه بهاییت به مخاطبینشان نباشند. حتی در این راستا، چندی پیش اسنادی مؤید ارتباط تشکیلات بهاییت ایران با مؤسسه براندازی نرم «جرج سوروس» پدر انقلاب‌های مخملین و رنگین کشف شده بود. در یکی از این مدارک، نامه‌ای از دفتر امور اداری مرکز جهانی بهاییت خطاب به یکی از عوامل بهایی مقیم آمریکا به دست آمده بود که حاکی از برگزاری دوره آموزشی ۱۲ واحدی مؤسسه جرج سوروس با پوشش به اصطلاح «تحصیلات مکاتبه‌ای بین‌المللی» بود. در این نامه از عامل بهایی مقیم آمریکا خواسته شده بود ضمن همکاری با مؤسسه مذکور، جزییات برنامه آموزشی مؤسسه «جرج سوروس» اخذ و به اطلاع سایر اعضای مؤسسه غیر قانونی علمی آزاد بهاییت (BIHE) رسانده شود. (۳)

این بهایی کردن افراد در راستای قدم‌های بعدی یعنی رسمیت‌بخشی به فرقه بهاییت است و همکاری بهاییت با عوامل برانداز نشان از دشمنی فرقه با جمهوری اسلامی ایران و هر صدای مخالف با بهاییت است.

پی‌نوشت:

پیام بیت‌العدل خطاب به کنفرانس هیئت‌های مشاورین قاره‌ای، ۲۹ دسامبر ۲۰۱۵. نقل از سخنرانی جبار ایدلخانی عضو هیئت مشاورین قاره‌ای بهایی و مشاور بیت‌العدل در امور ایران، در کلاس دو روزه برگزارشده در مارچ ۲۰۱۶ در دبی برای برخی از بهاییان ایران.
همان.
سایت مشرق، ارتباط بهاییت با بنیاد برانداز سوروس، ۲۸ خرداد ۱۳۹۰.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.