خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

کلاس‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی برگزار شد

به گزارش ادیان نیوز – ردنا-؛ کلاس‌های ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی با نگاهی به اسلام شیعی و مشترکات ادیان با حضور مونسینیور گابریل ویولا Msgn Gabriel Viola، معاون سفیر واتیکان در فیلیپین ویژه دانش آموزان مدارس مذهبی وابسته به کلیسای فیلیپین در رایزنی فرهنگی ایران برگزار شد.

این کلاس‌ها با حضور مونسینیور گابریل ویولا Gabriel VIOLA معاون سفیر واتیکان در فیلیپین و ۳۰ تن از دانش آموزان و مسئولان مقاطع مختلف دو مدرسه ازجمله بانوی ما لوهان و مریم مقدس از منطقه کیزون سیتی شهر مانیلا در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

محمد جعفری‌ملک، رایزن فرهنگی ایران در خصوص تاریخ وتمدن ایران و اسلام برای دانش اموزان درسخنانی در خصوص هنرهای ایران اسلامی به معرفی صنایع دستی و هنرهای ایران پرداخت وگفت: در همه ادیان الهی و پیامبران آنها برای ایجاد صلح و عدالت در جامعه آمدند و همه برای هدایت ما نازل شدند . هیچ دینی ابراهیمی موافق با این خشونت هایی که شما در این دنیا می بینید نیست لذا این همه جنایت که در دنیا اتفاق می افتد نقشه دین ستیزان است.

وی در ادامه افزود: شما دانش آموزان باید بیشتر با مشترکات ادیان آشنا شوید و سعی کنید با مطالعه بیشتر نسبت به آشنایی با مشترکات ادیان آشنا شوید ما در اسلام مریم مقدس را یکی از بانوان برگزیده خداوند می دانیم و مریم در اسلام تنها زنی است که یک سوره به نام او در قرآن داریم.

جعفری‌ملک اظهار کرد: مسئله مهم دیگر این است که ما شیعیان معتقدیم که حضرت مسیح با امام دوازدهم شیعیان که از فرزندان حصرت محمد(ص)  است برای ایجاد صلح و عدالت باز خواهند گشت و زمین را مملو از عدالت خواهند کرد.

پس از پایان این بخش دانش آموزان با حضور خانم تقوی در کارگاه آزاد نقاشی حضور یافتند و با محوریت موضوع (ایران و فیلیپین و صلح جهانی) در برنامه نقاشی آزاد شرکت کردند.

این برنامه که نقاشی بر روی بوم رنگ مشترک بود با استقبال دانش آموزان روبرو شد. برخی از این دانش آموزان در همات زمان سمبل هایی از ایران از جمله پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و سمبل سنتی بته جقه تحت تاثیر صنایع دستی به نمایش در آمده  را ترسیم کردند.

در ادامه این مراسم، مونسنیور گابریل ویولا، معاون سفیر واتیکان ضمن ابلاغ پیام تشکر سفیر واتیکان از رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این چنین برنامه هایی، تقدیر و تشکر سفیر واتیکان و شیخ السفرای فیلیپین را به رایزن فرهنگی اعلام و گفت: در این  برنامه و برنامه های مشابه  که توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد و ما شاهد آن بودیم  درک کردیم که  پیروان همه ادیان باید  با مشترکات خود و دیگر  ادیان آشنا شوند و تفرقه را کنار بگذارند .

مونسنیور گابریل ویولا در بخش دیگری ار سخنان خود گفت: علی رغم تبلیغات رسانه ها ما شاهد هستیم که همه ادیان چه مسلمانان و چه مسیحیان از تندروی و افراط گرایی که الان ان را لمس میکنیم  خسارت دیده اند لذا این تند روی ها را نمی توان به یک دین خاص نسبت داد .  همانطوریکه که رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران   گفتند و در برنامه های صادقانه آنها دیدیم باید به دنبال مشترکات ادیان و فرهنگ ها  بگردیم و آنها را پیدا نماییم واز تفرقه دوری کنیم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.