خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

پاپ خواستار مصونیت غیرنظامیان در جنگ شد

ادیان نیوز– پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه از دولت های سراسر جهان خواست از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه محافظت و اماکن حائز اهمیت از نظر بشردوستانه همچون بیمارستان و مدارس را از این حملات مصون کنند.

ادیان نیوز (ردنا)- پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان روز یکشنبه از دولت های سراسر جهان خواست از غیرنظامیان در درگیری های مسلحانه محافظت و اماکن حائز اهمیت از نظر بشردوستانه همچون بیمارستان و مدارس را از این حملات مصون کنند.

به گزارش ایرنا از رسانه های غربی، در درگیری کشورهای مختلف، همواره این آوارگان، مهاجران و غیرنظامیان هستند که بخش عمده بار حملات را متحمل می شوند.

پاپ خواستار حفظ شان قربانیان حملات مسلحانه شد و افزود: فراموش نکنیم که جنگ و تروریسم، همواره مغلوب بزرگ کل بشریت است.

وی در آستانه هفتادومین سالگرد امضای کنوانسیون ژنو سخن می گفت، پیمانی که استانداردهای قانون بین الملل برای رفتار انسانی در جنگ را تدوین کرده است.۹۱۰۹

پاپ گفت: هر کس ملزم به رعایت مقررات وضع شده به موجب قانون بشردوستانه بین المللی در زمینه محافظت از مردم بی دفاع و زیرساخت های بشردوستانه به ویژه بیمارستان ها، مدارس، مراکز عبادتی و کمپ های آوارگان است.۹۱۰۹

رهبر کاتولیک های جهان در حالی به این مساله اشاره داشت که سیاستمداران غربی از حملات به مراکز غیرنظامی در کشورهایی چون یمن دفاع می کنند، کشوری که براساس اعلام سازمان ملل، دهها هزار نفر بر اثر حملات ائتلاف عربی در آن کشته شده اند و این تجاوزگری عربی، کشور را به ورطه قحطی سوق داده است.

پاپ فرانسیس ماه گذشته نیز بمبگذاری در یک بازداشتگاه مخصوص اسکان مهاجران آفریقایی در شهر طرابلس پایتخت لیبی را محکوم کرد. ۵۳ نفر در آن حمله کشته شدند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.