خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فراخوان نهادهای اسلامی برای حضور فلسطینیان در مسجدالاقصی در روز عید قربان

ادیان نیوز/ سه سازمان اسلامی با انتشار بیانیه ای از تمامی مساجد خواستند در نخستین روز جشن عید قربان تعطیل شده و مسلمانان در فلسطین اشغالی نماز عید را در محوطه مسجدالاقصی برگزار کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از wafa، روز جمعه کمیسیون عالی اسلامی در بیت المقدس اشغالی، شورای وفا و امور اسلامی و همچنین شورای عالی فتوا، یک سازمان اسلامی مستقر در شرق بیت المقدس، در فراخوانی مشترک از تمامی مساجد شهر خواستند تا در روز عید قربان تعطیل شوند و از تمامی مسلمانان خواستند نماز عید قربان را در محوطه مسجدالاقصی اقامه کنند.

این سه نهاد اسلامی طی بیانیه ای که دیروز منتشر گردید بر نیاز به حضور مسلمانان و افزایش جمعیت آنان در مسجدالاقصی، نخستین قبله مسلمانان در روز یکشنبه، روز عید قربان تاکید کردند. این اعلامیه در واکنش به اقدامات تحریک آمیز صهیونیست ها و فراخوان گروه های یهودی در بیت المقدس منتشر شده است. صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی برای جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجدالاقصی در روز عید قربان، با انتشار فراخوانی شهرک نشینان را برای ورود به مسجد تحریک کرده، تا یک مراسم مذهبی را که امسال به عید همزمان شده برگزار کنند.

مراسم عید قربان در سرزمین های اشغالی از ۱۱ آگوست در روز یکشنبه آغاز شده و تا ۱۵ آگوست در روز پنج شنبه ادامه خواهد داشت.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.