خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

طرح مائده غدیر؛ احیای سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر + فیلم

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، عید غدیر یکی از مناسبت های عظیمی است که فارغ از دلایل آن می توان گفت آن گونه که متناسب شان این واقعه تاریخی است پاس داشته نمی شود.

چند سالی می شود که دوست داران و عاشقان حضرت امیر المومنین (ع) عزم خود را جزم نموده و در تلاش و تکاپویند تا با توجه به اهمیت این عید بزرگ نسبت به احیای آن گام هایی بردارند.

یکی از اتفاقاتی که در چند سال اخیر در حال فراگیر شدن است، احیای سنت حسنه اطعام در روز عید غدیر می باشد.

امسال در عید سعید غدیر خم میدان امام حسین (ع) تهران به عنوان قلب فرهنگی شهر با طرح مائده غدیر میزبان عاشقان ولایت ولایت خواهد بود. در این طرح ۱۰.۰۰۰ غذا در عرصه میدان امام حسین(علیه السلام) پخت شده و توزیع خواهد گردید.

در این مراسم که به همت ستاد مردمی طرح اطعام مائده غدیر برگزار خواهد شد علاوه بر پهن شدن سفره اطعام و توزیع غذا میان مردم برنامه های جانبی دیگری همچون برگزاری تئاتر آیینی، توزیع شربت و شیرینی، تواشیح خوانی، خواندن خطبه غدیر و …. برگزار خواهد شد.

در این مراسم حجت الاسلام پناهیان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت و مادحان اهل بیت علیهم السلام  مدیحه سرایی خواهند نمود.

طرح مائده غدیر هم اکنون مورد حمایت معنوی اساتید گرانقدری همچون حجج اسلام والمسلمین پناهیان، رفیعی ، بی آزار تهران ، علی پناه و … قرار گرفته است.

علاقه‌مندان به شرکت در اطعام عید غدیر از طریق این طرح، می‌ توانند با عضویت در شبکه های اجتماعی این ستاد به نشانی maedeghadir@ اقدام کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.