خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نمایشگاه خوشنویسی «کتابت وحی» در باکو برپا می‌شود

نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «کتابت وحی» (۲۶ مردادماه) به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، به مناسبت عید غدیر خم و به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو، نمایشگاه خوشنویسی با عنوان «کتابت وحی» (۲۶ مردادماه) در محل خانه فرهنگ شهریار این نمایندگی فرهنگی برپا می‌شود.
در این نمایشگاه، آثار هنری و خوشنویسی علی عبدالحسین‌زاده، هنرمند برجسته کشورمان به نمایش گذاشته می‌شود که با خوشنویسی و کتابت آیات کلام وحی، آثار متمایز و اثرگذاری را خلق کرده است.
آثار خوشنویسی عبدالحسین‌زاده تلفیقی از هنر، احادیث و قرآن است که به غیر از این آثار با ارزش، اولین قرآن کریم و صحیفه سجادیه در کشور که به صورت دستی و بدون استفاده از دستگاه‌های تحریر به خط ثلث کتابت شده است نیز در این نمایشگاه در معرض دید علاقه مندان قرار می‌گیرد.
در این اثر هنری، ۹ سوره از قرآن کریم (سور مسبحات) در ۹۰ صفحه که تذهیب آن با دست و به آب طلا مزین و با خط ثلث نیز کتابت شده است، دارای جلدی از جنس نقره و ملیله با ابعاد ۵۰×۳۵ سانتی متر است.
بنابر اعلام این خبر، هنر خوشنویسی از دیرباز به دلیلی تجسم کلام وحی در میان مسلمانان جایگاه خاصی داشته است بر همین اساس رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو با هدف توسعه و ترویج فرهنگ و هنر ایرانی ـ اسلامی و با حمایت از هنر خوشنویسی این نمایشگاه را برگزار می‌کند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.