خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خطبای جمعه لبنان: برای مقابله با استکبار باید ایران را الگو قرار دهیم

ادیان نیوز/ خطبای جمعه لبنان در این هفته به سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه اشاره کرده و گفتند: ما در مقابله با استعمارگران باید به تجربه جمهوری اسلامی ایران که بر خداوند و توانایی های خود تکیه کرد، اقتدا کنیم.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در این هفته به سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه اشاره کرده و گفتند: ما در مقابله با استعمارگران باید به تجربه جمهوری اسلامی ایران که بر خداوند، توانایی های خود و ملت تکیه کرد، اقتدا کنیم.

سید فضل الله خواستار توقف جنگ علیه ملت یمن شد
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه به استمرار بحران بمب های خوشه ای که اراضی کشاورزی را هدف قرار داده و منجر به قربانی شدن چند تن از جمله “علی معتوق” کودک لبنانی شده، اشاره کرد و خواستار تحرک سریع و جدّی شد.
وی افزود: در فلسطین همچنان صهیونیست ها به اعمال تحریک آمیز و تجاوز به اماکن مقدسه به ویژه مسجد الاقصی می نمایند و سعی دارند با حمایت آمریکایی ها زمینه را برای کنترل امور آن و تسلط بر آن فراهم کنند.
سید فضل الله در بخش دیگر به یمن اشاره کرد و گفت: ما از پیامد های جنگ اخیر که در عدن واقع شد و وحدت این کشور را هدف قرار داد، ابراز ترس می کنیم و خواستار تحرک فوری کشور های عربی برای توقف تمامی انواع جنگ در یمن هستیم.
وی در پایان به سیزدهمین سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه و تجلی قدرت مقاومت در آن اشاره کرد و گفت: این پیروزی نشان داد که اسرائیل در منطقه قدرتی به حساب نمی آید.

شیخ خطیب: ما در مقابله با استکبار باید به تجربه جمهوری اسلامی ایران اقتدا کنیم
شیخ علی خطیب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: کشور های عربی و اسلامی باید از زیر سلطه کشور های مستکبر که اقدام به تحریم و محاصره ملت های منطقه می کند، خارج شوند.
وی افزود: ما در مقابله با استعمارگران باید به تجربه جمهوری اسلامی ایران که بر خداوند، توانایی های خود و ملت تکیه کرد، اقتدا کنیم.
شیخ خطیب از شجاعت و صلابت موضع ایران در مخالفت با تهدید ها و دیکته های آمریکا قدردانی کرد و گفت: ایران ثابت کرد که کشوری محوری است که از موضع قدرت با استکبار جهانی برخورد می کند و در مقابل مبانی خود کوتاه نمی آید.
معاون مجلس اعلای شیعی پیروزی جنگ ۳۳ روزه را به لبنانی ها، اعراب و مسلمانان تبریک گفت و اشاره کرد: این جنگ طرح رژیم صهیونیستی را در تاسیس خاورمیانه جدید که آمریکا و هم پیمانان آن به دنبال آن هستند، ناکام گذاشت.

شیخ دعموش: هدف اصلی اسرائیل از جنگ ۳۳ روزه نابودی حزب الله و مقاومت بود
شیخ علی دعموش رئیس شورای اجرایی حزب الله گفت: لبنان بعد از گذشت ۱۳ سال از جنگ ۳۳ روزه در امنیت و استقرار به سر می برد و این به خاطر معادله بازدارنده مقاومت، ارتش و ملت است.
وی افزود: هدف اصلی اسرائیل از جنگ ۳۳ روزه نابودی حزب الله و مقاومت بود، اما در تحقق این هدف شکست خورد و به همین خاطر امروز از افزایش قدرت مقاومت در تمامی سطوح رنج می برد.

شیخ حمود: مقاومت تنها راه آزادی، عزت و کرامت است
شیخ ماهر حمود روحانی اهل سنت لبنان در خطبه نماز جمعه گفت: در سیزدهمین سالگرد پیروزی جنگ ۳۳ روزه همچنان مردم به صورت کلی از برخی حقایق بی خبر هستند و اگر این حقایق گفته شود تغییر ریشه ای در ساختار وطن به وجود می آید، اما مقاومت به خاطر وحدت و منافع عالی از گفتن آن خودداری می کند.
وی افزود: قرآن کریم کتاب تاریخ و داستانی نیست که وقتش گذشته باشد، بلکه همراه با هر عصری زنده است و هر آنچه در قرآن آمده با جنگ های معاصر به ویژه جنگ های مقاومت در غزه ولبنان مطابقت دارد.
شیخ حمود اشاره کرد: این پیروزی در واقع پیروزی تمامی امت است و تنها اختصاص به مقاومت لبنان، حزب الله یا هر گروه خاصی ندارد.
روحانی اهل سنت تصریح کرد: مقاومت امروز مورد تایید جهان اسلام و عربی و تنها راه برای آزادی، عزّت و کرامت است، امّا دولت ها و دستگاه های امنیتی این کشورها مردم را از ابراز دیدگاه و موضع منع می کنند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.