خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دوره بین المللی ایران‌شناسی دانشگاه ادیان و مذاهب آغاز به کار کرد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از روابط عمومی دانشگاه ادیان و مذاهب، حجت‌الاسلام والمسلمین یوسف غضبانی، رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: اولین دوره کوتاه مدت ایران‌شناسی با حضور ۱۶ نفر از کشورهای اردن، فرانسه، آلمان، بنگلادش، چین، اسپانیا، سودان و عراق از ۲۴ مرداد تا ۳ شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

رئیس مرکز آموزش‌های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی به زبان انگلیسی است و بازدیدهای متناسب با آن، در چهار شهر قم، اصفهان، شیراز و تهران در ۱۱ روز برگزار می‌شود.

غضبانی ادامه داد: این دوره از استان قم و با سخنرانی حجت‌الاسلام نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در روز پنجشنبه ۲۴ مرداد آغاز شد؛ با توجه به ظرفیت مذهبی شهر قم، این دوره در شهر قم با عنوان «دین در ایران معاصر» برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان علاوه بر شرکت در گارکاه هایی با موضوع آشنایی با آموزه ها، آئین ها و مناسک مکتب تشیع در برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون زیارت حرم حضرت معصومه(س) و دیدار با یکی ار بزرگان حوزه علمیه شرکت خواهند کرد.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: شرکت‌کنندگان این دوره ایران شناسی، در شهر اصفهان نیز ضمن برگزاری یک کارگاه با عنوانی که ذکر شد، ضمن حضور در اماکن تاریخی شهر اصفهان، به شکل علمی با هنر ایرانی اسلامی آشنا می‌شوند؛ برنامه بعدی این گروه پس از استان اصفهان در استان فارس خواهد بود.

غضبانی بیان کرد: این گروه با حضور سه روزه در شهر شیراز، در قالب کارگاهی، با عنوان فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی شرکت می‌کنند و از آثار فرهنگی و تاریخی این شهر و آثار تمدنی ایران باستان در استان بازدید خواهند کرد؛ آخرین برنامه این گروه سفر به تهران است که ضمن شرکت در کارگاه آموزشی «سیاست در ایران معاصر» با شرکت در نشست‌هایی، با عناوین ساختار سیاسی جمهوری اسلامی و جایگاه زنان در ایران و اسلام با این موضوعات نیز آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اختتامیه این دوره در بنیاد ایران‌شناسی برگزار می‌شود، گفت: اداره کل ارشاد اسلامی استان اصفهان، دانشگاه فرهنگ و هنر اصفهان، سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز، کانون فکر ارکه، دانشگاه امام صادق(ع) و بنیاد ایران شناسی در برگزاری این دوره مشارکت داشتند.

رئیس مرکز آموزش های الکترونیکی و آزاد دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: این مرکز در اردیبهشت ماه نیز با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان و دانشگاه امام صادق(ع)، دوره کوتاه مدت آشنایی با قانون اساسی و ساختار سیاسی جمهوری اسلامی ایران را برای مخاطبان خارجی برگزار کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: دانشگاه ادیان و مذاهب در روابط بین‌الملل جز چهار دانشگاه برتر ایران است و در ماه جاری (مرداد ماه) علاوه بر دوره ایران‌شناسی میزبان اساتید و دانشجویانی از سراسر جهان برای شرکت در دوره‌های آموزشی اسلام اعتدالی در مقابل اسلام تکفیری ، مطالعات زنان در اسلام و ایران و شیعه‌شناسی بوده است که همه این دوره‌ها به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.