خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مشاور وزیر در امور روحانیت: انتقال پیام غدیر رسالت امروز ما است

تهران – ایرنا – مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت، غدیر خم را روز اکمال دین و ادامه خط رسالت انبیای الهی عنوان کرد و گفت: رسالت امروز ما نیز انتقال پیام بزرگ غدیر به همگان به ویژه نسل‌های بعدی است.

حجت الاسلام والمسلمین «حمید رضا ارباب سلیمانی» روز سه شنبه با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، از این عید به عنوان عیدالله الاکبر یاد کرد و افزود: غدیر عید اسلام به شمار می آید و شایسته است که در این روز شریف همه مسلمانان ارادت خود را نسبت به مومنان به نمایش گذاشته و در دستگیری از محرومان سهم خود را ادا کنند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: عید غدیر در واقع نقشه راه برای همه عصرها و نسل ها به شمار آمده و در چراغ راه همگان محسوب می شود که باید با جدیت در معرفی و تبیین آن تلاش شود چرا که عید غدیرخم هم راه است و هم راهنما و در این روز توصیه هایی از طریق روایات به مسلمانان شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر اینکه این روز به عنوان روز لبخند معرفی شده، همچنین توصیه شده جشن و سرور برپا کنیم و بهترین لباس های خود را به تن کرده و در درگاه الهی شکرگزار نعمت ولایت باشیم.

دبیر اجرایی بنیاد بین‌المللی غدیر تصریح کرد: عید غیرخم روز اخوت و برادری و روز انفاق و احسان است. روز روزه داری و افطاری دادن و روز صلوات بر محمد و آل محمد (ص) است. روایت شده در این روز دعاها اجابت می شود.

حجت الاسلام ارباب سلیمانی گفت: باید بپذیریم براساس آیات و روایات مهمترین پیام غدیر «ولایت» است و این موضوع همواره مورد توجه انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) بوده و مهمترین مساله ادیان آسمانی به حساب می آید و طبیعی است که اگر خط ولایت به عنوان امتداد رسالت پیامبر(ص) شکل نمی گرفت از اسلام امروز خبری نداشتیم و یا اگر از اسلام حرفی به میان می آمد اسلام وارونه بود.  امیر مومنان (ع) و فرزندان معصوم آن حضرت تلاش کردند خط پیامبر(ص) را با نهایت ظرافت، شجاعت و درایت ادامه دهند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور روحانیت با تاکید بر اینکه واقعه غدیر یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخ اسلام است که به تعبیر امام معصوم(ع) عید بزرگ الهی است که همه‌ پیامبران به پاسداشت حرمت آن مامور بودند، تصریح کرد: امروز هم وظیفه و رسالت خطیر همگان به ویژه ما به عنوان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پاسداری از این خط و مسیر است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.