خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ایروان؛ شهر صورتی

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، ایروان مهم‌ترین شهر ارمنستان می‌باشد که قدمتی ۲۸۰۰ ساله دارد و یکی از کهن‌ترین شهرهای مسکونی جهان به شمار می‌رود. هنگامی که به این شهر سفر می‌کنید، به وفور رنگ صورتی را در نقاط مختلف آن می‌بینید به همین دلیل آن را شهر صورتی می‌نامند. مهندسان و معمارانی که به هنگام بنای شهر مسئولیت ساخت و ساز را به عهده داشتند، بسیاری از سازه‌ها را به رنگ زیبای صورتی ساخته‌اند.

گردشگران تور زمینی ارمنستان هنگامی که وارد حریم شهر ایروان می‌شوند، با جهانی صورتی رنگ روبرو می‌گردند که این موضوع آن‌ها را به وجد می‌آورد. کشور ارمنستان در همسایگی ایران قرار دارد به همین دلیل فرهنگ‌های مشابه زیادی بین آن‌ها وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توان به نوع معماری اشاره کرد؛ بناهایی با ظاهر مشابه در هر دو کشور وجود دارد که توریست‌ها می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند و لذت ببرند. هم اکنون این شهر به یکی از توریستی‌ترین مقاصد نزد ایرانی‌ها تبدیل شده است. مردم خونگرم این کشور رفتاری شبیه به ایرانی‌ها دارند و به راحتی می‌توان ارتباطی دوستانه با آن‌ها برقرار کرد.

تور زمینی ارمنستان
تور زمینی ارمنستان

جذابیت‌های این شهر به سبک معماری آن محدود نمی‌شود، در ایروان جشن‌های مهمی از قبیل: جشن ناواسات، جشن وارتاوار، عید کریسمس، عید هامیارتسوم، عید ایستر و عید باریگندان برگزار می‌گردد که سالانه تعداد زیادی از گردشگران تور لحظه آخری را مجاب می‌کند تا در آن‌ها حضور داشته باشند.

همان گونه که در شهر ایروان رنگ صورتی توجه ها را به خود جلب می کند، در کشور گرجستان هم رنگ سبز بناها، نگاه مسافران تور گرجستان را به خود خیره می کند. در این کشور هم مکان‌های توریستی بسیاری وجود دارد که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نیست.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.