خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ما به دنبال تفاهم با جهان هستیم

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن نواب روز چهارشنبه ۳۰ مردادماه ۱۳۹۸ در آیین آغاز دوره‌های بین‌المللی شیعه‌شناسی و مطالعات زنان در دانشگاه ادیان و مذاهب گفت: این دانشگاه برای همه انسان‌ها و همه مردم کره زمین است؛ بدون رنگ و نژاد و دین و مذهب. ما سعی کرده‌ایم هیچ چیزی جز انسانیت برای‌مان مهم نباشد و این در نوع خودش بی‌نظیر است. در هیچ‌جای دنیا دانشگاهی مانند دانشگاه ادیان و مذاهب وجود ندارد. ما هیچ تعصبی نداریم؛ نه تعصب قومی و نژادی و نه دینی.

وی افزود: ما دو ایران داریم. یک ایرانی که شما در تبلیغات و رسانه‌های جهانی می‌بینید و یک ایرانی که الان خودتان می‌بینید. این ایرانی که الان می‌بینید، برای غیرایرانی‌ها احترام ویژه‌ای قائل هستند و آن‌ها را مهمان خود می‌دانند و سینه آن‌ها برای پذیرش آن‌ها باز است. غربی‌ها در ایرانی که در تبلیغات مطرح می‌کنند، ما را غیرواقعی و بسیار خشن جلوه می‌دهند؛ در حالی که ما خشن نیستیم. برای این‌که ما دشمن خشونت هستیم، ما را غیرقابل تحمل و غیرقابل گفت‌وگو جلوه می‌دهند؛ در حالی که این‌گونه نیستیم. ما به دنبال تفاهم با جهان هستیم. فقط یک جرم داریم و آن، این‌که می‌خواهیم مستقل باشیم.

نواب با اشاره به شرکت‌کنندگانی از هند در این دوره گفت: هندی‌ها نیز بهای آزادی خود را پرداخته‌اند. امروز هند مستقل است. هند الان حرف خود را در دنیا می‌زند و با سرعت مشکلات اقتصادی خود را حل می‌کند. به عکس آن‌چه که می‌گویند اگر دنباله‌روی کسی نباشید، مشکلات‌تان حل نمی‌شود، هند در حال حل مشکلات خودش است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب هم‌چنین گفت: ما سیاسی نیستیم و حرف سیاسی نیز نمی‌زنیم. این فقط گزارشی بود از استقلال خودمان و پایه اصلی استقلال هم بر مبنای استقلال فرهنگی است. تا استقلال فرهنگی نباشد، بقیه استقلال‌ها درست نمی‌شود. ما اشتباهاتی داشته‌ایم ولی مسیر انقلاب در حال تسهیل شدن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نواب در پایان گفت: زن در دیدگاه اسلام بسیار منزلت دارد. امام خمینی درباره زنان جمله زیبایی دارند که می‌فرمایند اگر مرد به بالاترین مقام هم برسد، نباید فراموش کند که یک زن او را تربیت کرده است. تربیت اصلی انسان بر عهده مادر است. زندگی بزرگان علم و دین را بخوانید. همه این بزرگان در دامان یک مادر تربیت شده‌اند. زن نقش حیاتی را در تربیت بازی می‌کند. باید گفت بشریت مدیون زن است و اگر زن نبود، مسیر بشریت به نابودی کشیده شده بود. حوصله، صبر و فداکاری مادر نسل بشریت را تربیت می‌کند. بشریت آن‌طور که باید و شاید قدر زن و مادر را نمی‌داند.

انتهای پیام/م

دانشگاه ادیان و مذاهب متعلق به همه انسان‌ها است

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.