خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خدا، اهل بیت(ع) و قرآن، مثلث عشق تینا

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ «تینا ماری هاسکی» بانوی کشیش ایالت تگزاس آمریکا اخیرا با حضور در جمع استادان دانشگاه علوم پزشکی شیراز و در جشن هفته ولایت روایت متفاوتی از دوستی با اهل بیت ارائه داد ، روایتی که نشانگر حضور روشن این بانوی تازه مسلمان شده در وادی عشق به اهلبیت است ، تینا با اشک و آه از دورانی یاد می‌کند که گمشده ای داشت و برای یافتن دست هایی سخاوتمند که او را به مهر و ضیافت ماه دعوت کند لحظه شماری می‌کرد.

ماری هاسکی با بیان داستان زندگی خود و علت گرایش به دین اسلام به ویژه مذهب شیعه سخن گفت و ابراز امیدواری کرد که در همه ‌کارها خداوند، ما را حمایت کند و با استقامت در مقابل دشمنان ایستادگی کنیم؛ زیرا دین اسلام یک دین مهم در تاریخ بشر است که باید به آن توجه ویژه داشت.

این بانوی  کشیش ایالت تگزاس آمریکا همچنین با اشاره به رویکرد خود درباره تحقیق در دین و مذهب شیعه به عنوان کاملترین مذهب در ادیان الهی سرنوشت ساز و انسان ساز  اظهار داشت: در دلدادگی من به اسلام و مذهب تشیع  همین بس که خادمی افتخاری امام رضا (ع) و حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) را برای خود بهترین زینت می دانم.

ماری سال ها پیش توسط یک شیرازی مسلمان   و از آمریکا راهی شهر شیراز می شود ، او  فرزند یک کشیش آمریکایی است و به عنوان یک دختر کشیش در کلیسای پدر فعالیت می‌کرده است ، تحقیق در امور مسیحیت از فعالیت های مستمر ماری بوده ، او اسلام را پس از سالها تحقیق و روشنگری دینی پذیرفته است.

تینا ماری هاسکی که بعد از مسلمان شدن نامش را نجمه ترابیان گذاشته گفت : مسیحیان عقیده داشتند که حضرت عیسی خداست و این برای من غیر قابل قبول بود. خود حضرت عیسی (ع) در انجیل به صراحت گفته  که او خدا نیست. تحقیقات خودم را در مورد مسیحیت ادامه دادم و این خواست خدا بود که با یک ایرانی آشنا بشوم و پرده‌ای که روی چشمانم بود برداشته شود تا اسلام را هم ببینم.

تینا ماری هاسکی بعد از مسلمان شدن نامش را نجمه ترابیان گذاشت

این بانوی مسلمان از افتخاراتش این است که خودش را خادم افتخاری امام رضا (ع) و حضرت شاه چراغ (ع) می داند و می گوید : با خیلی از افرادی  که به مشهد و زیارت کربلا می آیند حرف می زنم و از آن ها می پرسم چرا به مکان‌های زیارتی می آیند و آنان می گویند که این مکان ها آرام بخش است و قدرت معنوی دارند و آدم ازنظر روحی سبک می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز  نیز در مراسم بزرگداشت عید غدیر خم، بر تقویت جایگاه سلامت با تاسی به وظایف شیعه گری، پاسخ گویی مناسب به مردم و خدمات رسانی بهتر تاکید کرد.

دکتر علی بهادر با بیان اینکه همه باید منش، رفتار و آداب اسلامی حضرت امام علی(ع) را سرلوحه کار خود قرار دهیم غدیر را موعدی رفیع القدر در تاریخ پربرکت اسلام دانست که سروری جان افزا و تداوم بخش حیات اسلام است.

وی ادامه داد: غدیر، موعدی رفیع القدر در تاریخ پربرکت اسلام است که دین را تکامل بخشید و نبوت را با امامت عجین ساخت. روزی سرنوشت ساز و عیدی فرخنده برای مومنان و عاشقان که تبلوری عینی از تکامل حیات اسلام با موهبت امامت را به تصویر می کشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: عید سعید غدیرخم، سروری جان افزاست برای اهل باور و یقین و تجلی روشنی از مقام مولایمان علی(ع) که پیام آور اسلام، او را ولی مومنان خواند و مسیری نورانی از ولایت و امامت، پیش روی مومنان گشوده شد.امروز از گذر قرن‌ها، دین مبین اسلام، به برکت این واقعه تاریخ ساز، پرتوان، در سایه سار امامت، به حیات خود ادامه می دهد و اهل بیت(ع)، همواره منبع ایمان و دلبستگی به اسلام بوده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.