خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

نخستین مسلمانی که موفق شد کانال سخت شمالی را شنا کند

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، به نقل از دیلی صباح، یک شناگر ترکی با شکستن رکورد جدیدی موفق شد نخستین مسلمان و پیرترین مردی در جهان باشد که عرض «کانال شمالی» یکی از ۷ مسیر سخت را در دریا شنا کند. این کانال هفتمین مسیر سخت در دنیا می باشد و دریای ایرلند را به اقیانوس اطلس مرتبط می سازد.

به گفته یک خبرگزاری محلی ترکی، کمیل الساران که نخستین فرد ترک تباری بود که در سال ۲۰۱۵ عرض کانال انگلیسی را شنا کرد، امسال این کانال را نیز شنا کرده است. وی ۵۸ سال سن دارد و این مسیر را در ۱۳ ساعت و ۵۵ دقیقه شنا کرده است.

الساران گفته که سختی های زیادی را در حین شنا از جمله سرمای آب و نیش عروس دریایی کشنده و دیگر جانوران دریایی را تجربه کرده است.

الساران گفت: در هنگام شنا کردن در مسیر ۳۵ کیلومتری، حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ عروس دریایی دیده ام.

وی خاطرنشان کرد، تمام تلاشش را به کار بسته که به آن ها دست نزند.

هنگامی که وی این مسیر را شنا می کرده است، همسر، پسر و دوستانش بر روی یک قایق در عرض کانال او را همکاری کرده و ۴ نفر از دوستانش نیز حداقل ۴۰۰ متر را با او شنا کرده اند.

گفتنی است کانال شمالی تقریبا مسافت مشابهی با کانال انگلیسی دارد، اما دو تفاوت اصلی در اینجا وجود دارد،  نخست اینکه دمای این کانال ۳-۵ درجه کمتر از کانال انگلیسی است و دومین تفاوت نیز وجود صدها عروس دریایی یال شیری در کانال است که این مسیر را در ماه های تابستان اشغال می کنند و در بیشتر موارد غیرقابل اجتناب هستند.

برای نخستین بار یک مرد انگلیسی با نام تام بلوور از ناتینگهام موفق شد در سال ۱۹۴۷ این کانال را در عرض ۱۵ ساعت و ۲۶ دقیقه شنا کند. در طی سال ها شناگران موفق دیگری نیز بوده اند که تک نفره این مسیر را شنا کرده اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.