خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

لزوم اجرای مفاد بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ادغام اتحادیه‌های قرآنی

اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور در بیانیه‌ای ضمن اعلام همبستگی ۴۰۰۰ مؤسسه قرآنی کشور خواستار اجرای مفاد بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص ادغام اتحادیه‌های قرآنی شدند.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری فارس؛ اعضای اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور پس از برگزاری دومین نشست مجمع اتحادیه که در اردبیل برگزار شد بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند.

«وحدت عمومی مردم، مظهر فضل الهی و پربرکت‌ترین سرمایه ملت ماست».

مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

یکی از بازوهای توانمند در جبهه فرهنگی برای رسیدن به قلل پرافتخار اهداف گام دوم انقلاب، به‌ ویژه در عرصه اخلاق و معنویت، تشکیلات سامان‌یافته و منسجم قرآنی مردمی کشور است. در این راستا اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و اتحادیه‌های قرآنی استان‌ها با به‌کارگیری چهره‌های برتر قرآنی و اساتید باسابقه در حوزه‌های قرآنی و جهادی و با هدف ترویج فرهنگ قرآنی، با هدایت و راهبری بیش از ۴۰۰۰ مؤسسه قرآنی، به عنوان گسترده‌ترین نهاد قرآنی مردمی است که رسمیت تشکیلات آن به تصویب شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور و شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است.

بر این اساس، اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی شرکت‌کننده در دومین نشست تخصصی فصلی خود در استان اردبیل، موارد زیر را جهت استفاده از ظرفیت عظیم مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور اعلام می‌دارد:

۱- بار دیگر ضمن حمایت قاطع از بیانیه ششم مردادماه سال ۱۳۹۸ دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص پایان دادن به موضوع ادغام اتحادیه‌های قرآنی و تبعیت از مفاد مطروحه آن، درخواست می‌شود مراحل عملیاتی این بیانیه هر چه سریع‌تر توسط مسئولین مربوطه پیگیری و اجرایی شود.

۲- با عنایت به تخصصی بودن موضوعات و فعالیت‌های قرآنی و عدم سنخیت تشکل‌های قرآنی مردمی با هیئت رسیدگی به امور مراکز فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مطروحه در بیانیه ادغام اتحادیه توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی) و لزوم اتحاد و هماهنگی در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی در حوزه فعالیت‌های تشکل‌های قرآنی مردمی، خواستار تدبیر لازم جهت واگذاری مسئولیت صدور مجوز فعالیت اتحادیه‌های استانی و کشوری و نظارت بر عملکرد آن‌ها به هیئت هماهنگی امور مؤسسات فرهنگی قرآن و عترت(ع) مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی که متشکل از نمایندگان قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان تبلیغات اسلامی و دبیرخانه شورای توسعه فرهنگ قرآنی است، می‌باشیم.

۳- تک‌تک اعضای خانواده تشکیلات قرآنی مردمی کشور خواهان اتحاد، همبستگی، انسجام با استفاده از حداکثر ظرفیت‌ها و تمسک به حبل‌الله‌المتین قرآن کریم بوده و هستند و هرگونه تفرقه و خروج از مصوبات قانونی را مغایر با تعالیم منوّر قرآن حکیم دانسته و برخورد قاطع با قانون شکنان در این زمینه را از مبادی قانونگذار و دستگاه‌های ناظر بر تشکیلات قرآنی کشور خواستارند.

۴ – با توجه به ظرفیت ویژه و فعالیت‌های جهادی و انقلابی مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت در سراسر کشور، ضمن اعلام آمادگی برای حضور گسترده و فعال در عرصه های مختلف قرآن و عترت کشور و کمک به رفع خلأهای موجود در این زمینه خواستار واگذاری فعالیت‌ها و برنامه‌های قرآن و عترت دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌های دولتی به‌ویژه معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی و … به تشکیلات قرآنی مردمی هستیم.

۵- در راستای تحقق فرمان اخیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) مبنی بر همگانی شدن فعالیت و روحیه جهادی و خدمت‌رسانی، اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور به همراه اتحادیه‌های استانی و هزاران مؤسسه و تشکل‌های قرآنی، مردمی آمادگی خود را برای ساماندهی و حضور فعال در عرصه خدمت‌رسانی به مردم و به‌ویژه مناطق محروم و وارد شدن در عرصه جهادی قرآنی اعلام می‌دارند.

در پایان با آرزوی سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری (مدظلله العالی)، عزت و سرافرازی یکایک خدمتگزاران به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) را از درگاه ایزد منان خواستاریم».

والسلام علیکم و رحمه‌‌الله و برکاته

اعضای هیئت‌مدیره اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور

و مدیران عامل اتحادیه‌های استانی

انتهای پیام/

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.