خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

با حضور در جشن عاطفه‌ها به کمک نیازمندان بشتابیم

ساری – ایرنا – استاندار مازندران گفت: با حضور در جشن عاطفه‌ها به کمک نیازمندان بشتابیم چراکه کمک و یاری رساندن به همنوعان نیازمند از وطایف دینی ما است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، احمد حسین‌زادگان روز پنج شنبه در حاشیه جشن عاطفه ها در قائمشهر در گفت و گو با خبرنگاران، افزود:  مردم ایران در تاریخ و فرهنگ ما افرادی نوع دوست و مهربانی هستند، حتی در قبل از اسلام هم مردم ما در ادیان های مختلف نوع دوستی و کمک به هم نوع را داشته اند.

وی گفت: در دین مبین اسلام هم به اندازه کافی به نوع دوستی و کمک به محرومین اشاره شده است.

استاندار مازندران از مهم ترین نهادهایی که بستر را برای کمک به محرومین و نیازمندان مهیا می کنند کمیته امداد و بهزیستی اعلام کرد و گفت که همه ساله این نهادها با برگزاری جشن عاطفه ها این امکان را برای شهروندان مهیا می کنند تا آنان با مشارکت کردن در این جشن ها به کمک افراد نیازمند بشتابند.

حسین زادگان بیان کرد: مردم همیشه در همه صحنه ها به خصوص زمان سیل ، جنگ و زلزله وارد عرصه شده اند ، آنان همان گونه که به فرزندان خود اهمیت می دهند به فرزندان خانواده نیازمند هم اهمیت می دهند تا با کمک به آنان لبخند برچهره نیازمندان بنشیند.

وی با اشاره به اینکه امروز ما به عنوان یک کار نمادین در جشن عاطفه ها شرکت کرده ایم ، افزود: حضور ما به این دلیل است که بگوییم جشن عاطفه ها شروع شده است.

استاندار مازندران با بیان اینکه ممکن است که مردم به صورت های دیگری به نیازمندان کمک کنند، افزود : به شهروندان توصیه می کنم که کمک های خود به نیازمندان را به سازمان هایی مثل کمیته امداد ، بهزیستی و سمن هایی که  دارای مجوز و مشکلات معیشتی نیازمندان را می دانند اهداء کنند تا آنان هم بتوانند با اهداء کمک ها به نیازمندان درد و آلام آنان را بکاهند.

به مناسبت ششمین روز از هفته دولت و در روز پنج شنبه جشن عاطفه ها به صورت نمادین با حضور استاندار مازندران ، مسئولین استانی و شهرستانی در شهرستان قائمشهر آغاز شد.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مازندران نیز به برگزاری مرحله نخست جشن عاطفه ها طی روزهای هفتم و هشتم شهریورماه اشاره کرد و گفت : در این مرحله یکصد پایگاه ثابت ، ۳۰ پایگاه سیار در میادین ، مراکز اصلی شهرها و مصلی های نماز جمعه نسبت به جمع آوری کمک های مردمی اقدام می کنند.

احمد سعادت افزود:  علاوه بر این ۳۰۰ نفر نیروی انسانی نیز برای جمع آوری کمکهای مردمی در این ۲ روز به نقاط خاص از جمله بازار مراجعه می کنند و در دیدار چهره به چهره با بازاریان جمع آوری کمک به نیازمندان را انجام می دهند. 

وی ادامه داد: علاوه بر این روش ها ، خیران می توانند از طریق تلفن همراه با شماره گیری آنی #۱*۸۸۷۷* کمک های خود را پرداخت کنند.

سعادت مرحله دوم برگزاری جشن عاطفه ها را دهم مهر ماه اعلام کرد و گفت: در این روز این جشن در مدارس و با جمع آوری ۴۰۰ هزار پاکت کمک دانش آموزان برگزار می شود.

بنا به اعلام کمیته امداد مازندران ۹ هزار دانش آموز محروم زیر پوشش این نهاد هستند که پارسال در جشن عاطفه ها ۳۵ میلیارد ریال خیران به این دانش آموزان کمک کردند .

۷۳۳۴/۱۸۹۹

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.