خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

فرماندار سراب: مردمی بودن رمز ماندگاری عزاداری‌های محرم است

تبریز- ایرنا – فرماندار سراب مردمی بودن عزاداری‌های محرم را بزرگ ترین رمزماندگاری این عزاداری‌ها عنوان کرد و از آمادگی دستگاه‌های اجرایی و انتظامی شهرستان برای تامین نظم و امنیت آیین‌های ویژه محرم به خصوص در ایام تاسوعا و عاشورا خبرداد.

ایرج ثقفی روز دوشنبه در جلسه هماهنگی مراسمات و هضمن عرض تسلیت و تعزیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت سالار شهیدان اباعبدالله الحسین اظهارداشت: بارزترین ویژگی امام حسین(ع) روح بزرگ ایشان و عزت و سربلندی است.

فرماندار سراب گفت: قیام اباعبدالله(ع) به تمام جهانیان درس آزادگی، از خودگذشتگی و ایثار آموخت تا جایی که بسیاری از ادیان و مکاتب الهی و غیرالهی امام حسین (ع) را عنوان یک  پیشوا و رهبر آزاده می دانند.

وی قمه زنی را یکی از بدترین اعمال در ماه محرم و عامل اصلی خشن نشان دادن اسلام بخصوص مذهب شیعه دانست و گفت: قمه زدن نه تنها ثواب معنوی ندارد بلکه باعث نمایش چهره ایی خشن از شیعیان در میان جهانیان و ابزاری برای سو استفاده دشمنان اسلام می شود.

 فرماندار با اشاره به این که محرم و صفر بهترین فرصت برای گسترش فرهنگ اسلامی است، اظهار کرد: ما می‌توانیم از این فرصت برای آشنایی با اهداف امام حسین(ع) از نهضت و قیام روز عاشورا استفاده کنیم.

ثقفی خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) در دوران مختلف زندگی شان یک سرباز فداکار برای پدرشان و یک یار و یاور بسیار موثر برای امام حسن مجتبی(ع) بودند و به عبارتی به صراحت می توان گفت که تمام زندگی ایشان وقف اسلام و مسلمین بوده است.

فرماندار سراب بر هر چه باشکوه تر برگزار شدن عزاداری ها در این ایام تاکید کرد و گفت: تبلور شخصیت امام حسین(ع) در دوران امامت شان و در زمان نپذیرفتن بیعت با یزید و قیام بزرگ عاشورا بود.

ثقفی ماه محرم را فرصت بسیار مناسبی برای جذب جوانان به مساجد و آشنایی به رسوم دینی عنوان کرد و گفت: با توجه به رشد آسیب های اجتماعی، ماه محرم فرصت مناسبی برای جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و آشنایی با رسوم می باشد و این وظیفه ریش سفیدان  است که جوانان را به سوی مساجد و هیءت ها سوق دهند.

۳۰۷۱

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.