خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار معارفه رئیس جدید اداره امور اقلیت‌های دینی در تالار خلیفه‌گری

به گزارش ادیان نیو (ردنا)؛ روز سه شنبه ۵ شهریورماه، دیدار معارفه سید مجتبی میردهقان رئیس جدید اداره امور اقلیت‌های دینی اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همت شورای خلیفه گری و با حضور اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان خلیفه ارامنه تهران در تالار خلیفه گری برگزار شد.

در این مراسم نمایندگانی از مجمع نمایندگان ارامنه و شورای خلیفه گری ، مدیر داخلی خلیفه گری ارامنه تهران و همچنین آقای علیپور و خانم مبرهن از اداره امور اقلیتهای دینی حضور داشتند.

اسقف اعظم سیبوه سرکیسیان در ابتدای این مراسم ضمن تبریک مسئولیت جدید آقای میردهقان، اظهار داشت: “ما خود را جزو همکاران اداره شما می دانیم زیرا هدف همه ما برقراری صلح و تعالی حیات فرهنگی کشور است. هرکدام از ما در حوزه فعالیت خود وظیفه دارد تا در جهت رفع موانع داخلی و خارجی تلاش نماید.”

خلیفه ارامنه تهران ضمن ابراز خرسندی از انجام این دیدار، برای آقای میردهقان آرزوی موفقیت کرد.

در ادامه، آقای علیپور معاون ادیان ومذاهب آن اداره کل، ضمن عرض تشکر برای این دیدار، در خصوص ادامه هر چه بهتر و موفق‌تر فعالیت های جاری ابراز اطمینان کرد.

آقای میردهقان، رئیس جدید اداره امور اقلیتهای دینی اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار تأکید کرد که در طول ۲۶ سال خدمت در دفتر شیراز این اداره، فرصت آشنایی با اقلیت‌های مختلف دینی در ایران را داشته است. وی افزود: ” بخش عمده فعالیت ما در رابطه با مسائل فرهنگی اقلیتهای دینی ایران می باشد.”

میردهقان همچنین خطاب به خلیفه ارامنه تهران اظهار داشت: ” با عمل به توصیه های جنابعالی در راستای رفع نگرانی‌های موجود گام برداشته و در این زمینه تلاش خواهیم کرد.”

وی ابراز اطمینان کرد که در آینده مسائل موجود در اسرع وقت و به آسانی مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

دیدار معارفه رئیس جدید اداره امور اقلیت‌های دینی اداره کل مجامع، تشکلها و فعالیتهای فرهنگی

آرا شاوردیان نایب رئیس شورای خلیفه گری ارامنه تهران نیز در سخنانی ضمن تبریک تصدی مسئولیت جدید از سوی خود و آقای نورایر آرامیان رئیس شورای خلیفه گری به آقای میردهقان، ابراز امیدواری کرد همکاری متقابل با اداره امور اقلیتهای دینی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچون گذشته استمرار خواهد یافت.

در پایان این دیدار حاضران از بنای یادبود قربانیان نسل‌کشی ارامنه وهمچنین کلیسای سرکیس مقدس بازدید کردند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.