خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

۱۹ میلیارد دلار، میزان فعالیت بانکداری اسلامی در مصر

رئیس اتحادیه امور مالی اسلامی مصر گفت: فعالیت بانکداری اسلامی در مصر به ۱۹ میلیارد دلار در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ میلادی رسید که ۵.۵ درصد از حجم بازار این کشور به شمار می آید.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از خبرگزاری بین المللی اسلامی، «محمد البلتاجی» رئیس اتحادیه امور مالی اسلامی مصر، گفت: تا پایان ژوئن ۲۰۱۹ میلادی، بانکداری اسلامی در مصر رکود جدیدی را محقق کرد که به نزدیک به ۳۱۸ میلیارد پوند( ۱۹٫۳ میلیارد دلار) رسید؛ این مبلغ ۵٫۵ درصد از حجم بازار بانکداری مصر یعنی نزدیک به ۵٫۷ تریلیون پوند را تشکیل دهد.

البلتاجی گفت: بانکداری اسلامی نزدیک به ۵۰ میلیارد پوند افزایش داشته است که ۱۹ درصد رشد در سال به شمار می آید.

وی ادامه داد: حجم صنعت بانکداری اسلامی در سطح جهان در طول سال ۲۰۱۹ میلادی نزدیک به ۲٫۴ تریلیون دلار رسیده است.

رئیس اتحادیه امور مالی اسلامی مصر افزود: حجم سپرده های اسلامی در ۳۰ ژوئن ۲۰۱۹ میلادی، نزدیک به ۲۷۰ میلیارد پوند رسید که ۶٫۹ درصد از حجم بازار بانکی مصر به شمار می آید.

بازار بانکداری مصر شامل ۱۴ بانک بامجوز بانک مرکزی مصر است که محصولات بانکداری اسلامی را ارایه می دهد. سه بانک اسلامی به نام های «بانک فیصل»، «بانک البرکه»، بانک «ابوظبی اسلامی – مصر» در این کشور وجود دارد؛ همچنین ۱۱ بانک نیز در کنار شعبه های سنتی خود شعبه های اسلامی نیز دارند.

بانک اسلامی فیصل در رتبه اول از نظر میزان فعالیت، سپرده ها و سرمایه گذاری قرار دارد. به طوری که براساس گزارش مرکز مالی در ۳۰ زوئن ۲۰۱۹ میلادی، حجم مالی این بانک در ژوئن ۲۰۱۹ میلادی به ۹۷٫۲ میلیارد پوند رسیده است که ۳۰٫۶ درصد از حجم صنعت بانکداری اسلامی در بازار مصر به شمار می آید.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.