خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آیت الله یعقوبی مومنین را به عمل به مفاهیم نهضت کربلا دعوت کرد

ادیان نیوز/ آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق هیئت های حسینی، جمعیت های خیریه، نهاد های دینی و اجتماعی را به اخلاص در برپایی شعائر حسینی دعوت کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ محمد یعقوبی از علمای عراق هیئت های حسینی، جمعیت های خیریه، نهاد های دینی و اجتماعی را به اخلاص در برپایی شعائر حسینی دعوت کرد و گفت: سخن منافقین و افراد بی بصیرت نباید مومنین را از برپایی این شعائر و درس گیری از قیام امام حسین (ع) از جمله امر به معروف و نهی از منکر و ایستادن در برابر ظالمان و یاری مظلومان باز دارد.
ایشان در میان جمعی از اهالی رسانه به موضع اصحاب امام حسین (ع) که برای جانفشانی در دفاع از امام (ع) که مظهر دین است بر یکدیگر سبقت می گرفتند، اشاره کرد و افزود: اصحاب این فداکاری را خسارت نمی دانستند، بلکه رستگاری بزرگ، رضایت الهی و شفاعت نبی اکرم (ص) را در آن می دیدند.
آیت الله یعقوبی در همین موضوع به سخن “زهیر بن قین” در شب عاشورا اشاره کرد که گفت: «به خدا سوگند دوست دارم کشته شوم، باز زنده گردم، و سپس کشته شوم، تا هزار مرتبه، تا خداوند تو و اهل بیتت را از کشته شدن در امان دارد!».
این عالم عراقی روحانیون کاروان حج و تمامی مومنین را به مسئولیت پذیری در اعتلای کلمه الله و رساندن آموزه های دین اسلام از طریق تبلور اهداف قیام امام حسین (ع) و عمل به مفاهیم، مبانی و دروس آن توصیه کرد.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.