خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

خواص زعفران و عسل

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)؛ عسل، مایعی بهشتی است که مزه شیرین آن را با هیچ چیز دیگری نمی توان مقایسه کرد. این مایع توسط زنبورهای عسل از شهد گل های گوناگون ساخته می شود. عسل از نظر رنگ و شفافیت دسته بندی می شود و گونه های مختلف عسل، نام های گوناگونی هم دارند. مثلا عسل کهربایی طلایی رنگ که قیمت بیشتری نسبت به گونه های دیگر دارد. مزه عسل، گاهی بسته به نوع گل هایی که زنبورها عسل را از آن به دست می آورند با هم تفاوت دارد. عسل با داشتن موادی همچون مونوساکارید ها، فروکتوزها و گلوکز نزدیک به هفتاد تا هشتاد در صد قند طبیعی دارد که باعث شیرینی آن شده است. عسل خاصیت ضد باکتری هم دارد و به همین علت پزشکان می خواهند از آن برای درمان زخم های مزمن و عفونت بهره ببرند.

گاهی شما تصور می کنید که زعفران تنها یک ادویه ای است که برای خوش مزه نمودن غذا به کار می رود، اما زعفران دارای خواص دیگری نیز هست. در کشور ما زعفران، سوغات مشهد است و معمولا کسانی که به خراسان سفر می کنند یکی از کارهایی که حتما باید انجام دهند خرید زعفران است. دمنوش این گیاه نیز خاصیتی آرام بخش و درمانی دارد و بسیار پر طرفدار است. مردم از زمان های بسیار دور از خواص زعفران با اطلاع بودند و از فقط برای چاشنی غذا استفاده نمی کردند بلکه از خواص درمانی آن نیز اآگاه بودند و از آن در بهبود سلامت خود بهره می بردند. این گیاه برای کمک کردن به هضم غذا در زن های باردار تحت شرایطی خاص استفاده میشده است.

ترکیب زعفران و عسل

حال می دانیم که این دو ماده هر یک به تنهایی دارای چه خواص شگفت انگیزی هستند. زمانی که زعفران و عسل را با هم ترکیب می کنیم ، می توانیم از ترکیب خواص عسل و زعفران که بسیار خوش بو و دارای رنگ زیبایی نیز هست بهره ببریم. در حقیقت ترکیب زعفران و عسل یک معجون سحر آمیز برای ابتدای صبح است که با یک صبحانه پر از انرژی یک روز خوب را شروع نماییم. البته این ترکیب زیبا و خوش رنگ و بو دارای خواص درمانی بی شماری نیز می باشد. در این جا به بعضی از این خواص اشاره می کنیم.

خواص درمانی زعفران و عسل

تمیز کردن پوست صورت : ترکیب عسل و زعفران می تواند به عنوان ماسک برای لطافت بخشیدن و تمیز کردن پوست صورت مورد بهره برداری قرار بگیرد. با توجه به طبع گرم زعفران و عسل این ماسک بیشتر در زمان سرما کاربرد بیشتری دارد.

شادی : از آن جایی که زعفران و عسل را با هم ترکیب کرده ایم. عنصر منگنز باعث می شود که ترشحاتی در مغز ایجاد شود که این ترشحات می تواند  باعث افزایش سرزندگی و شادی، بهبود خلق و خو و بهبود سطح آرامش شود و تمامی این اثرات به علت وجود عنصر منگنز است.

شستشوی مثانه : با مصرف به اندازه زعفران و عسل کلیه ها بهتر کار می کنند و باعث می شود که نیاز بیشتری به تخلیه مثانه داشته باشید. هر چقدر فاصله زمانی تخلیه مثانه بیشتر باشد، این اندام حساس بدن نیز تمیز تر خواهد بود.

سلامت قلب : از آنجایی که هر کدام از ماده های عسل و زعفران به طور جداگانه برای تقویت قلب مفید هستند، در ترکیب این دو با هم نیز همین تاثیر را خواهیم داشت و قلب شما سالم تر کار می کند.

تسکین درد : برخی اصلی ترین خاصیت زعفران عسل را تسکین درد ها می دانند. در این ترکیب عنصر سافرانال وجود دارد که باعث از میان رفتن درد و بهبود آن می شود.

بهبود بینایی : یکی از خواص زعفران عسل تنظیم سلول های چشم است و از آنها محافظت می کند. همچنین این ترکیب برای درمان لکه زردی که در چشم سالمندان به وجود می آید بسیار موثر است.

ضد سرطان : خاصیت ضد سرطانی ترکیب زعفران عسل به طور علمی تایید شده است. دلیل آن هم وجود آنتی اکسیدان هایی است که در این ترکیب وجود دارد و در درمان این بیماری خطرناک بسیار موثر است.

بهبودی تنگی نفس : ترکیب زعفران عسل اثر تنگی نفس را در میان بیماران آسمی کم می کند. برای این کار می توان از شربت زعفران عسل هم استفاده کرد.

زعفران در کشورمان یکی از سوغات مشهد است و شخصی که به این شهر زیارتی سفر می کند حتما این محصول با ارزش را خریداری می کنند. ممکن است برای سفر به استان خراسان و خرید زعفران راه طولانی در پیش داشته باشید اما با پیشرفت تکنولوژی و رشد وبسایت های فروشگاهی این امر آسان تر به نظر می رسد. ما در فروشگاه اینترنتی زعفران بهرامن، زعفران را با کیفیت و قیمتی مناسب به شما ارئه خواهیم کرد. توجه داشته باشید که برای دستیابی به خواص و ارزش واقعی زعفران باید این محصول را از فروشگاهی معتبر تهیه کنید.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.