خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

موبد خورشیدیان: امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، زرتشتیان همواره علاقه و محبت خود را به ائمه شیعیان و بویژه امام حسین (ع) نشان داده‌اند. روز گذشته و در اقدامی تحسین برانگیز موبد دکتر اردشیر خورشیدیان؛ رئیس انجمن موبدان زرتشتی در مجلس عزاداری در بیت آیت‌الله علوی بروجردی در قم حضور یافت و مورد استقبال آیت‌الله علوی بروجردی و دیگر علمای حاضر قرار گرفت.

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران در این مجلس، در سخنانی با بیان این که نام اباعبدالله الحسین(ع) در جریده عالم ثبت و ضبط است، گفت: امام حسین(ع) فقط متعلق به مسلمانان نیست بلکه متعلق به همه بشریت و جهانیان است و بر همین اساس، زرتشتیان از کهن‌ترین زمان‌ها، پای ثابت شرکت در مجالس عزاداری هستند.
موبد دکتر اردشیر خورشیدیان، همزمان با ششمین روز ماه محرم در این مراسم عزاداری اظهار داشت: ماه محرم شامل روزهای عزیزی است که انقلاب بزرگ و شکوهمند معنوی امام حسین(ع) گرامی داشته می‌شود و ما زرتشتیان مفتخریم که پای ثابت شرکت در این مجالس هستیم.

وی با بیان این که امام حسین(ع) متعلق به همه جهان و جهانیان است و فقط ویژه مسلمین نیست، گفت: ما غیرمسلمانان و پیروان دین زرتشت هم از انقلاب و قیام امام حسین(ع) در روز عاشورا، درس های زیادی گرفته‌ایم.

رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران، خاطرنشان کرد: زرتشتیان از زمانی که متوجه شدند امام حسین(ع) و یاران با وفای ایشان، توسط یزید و یزدیان به شهادت رسیدند، همه متأثر شدند و از کهن‌ترین زمان‌ها، سعی کردیم در این مجالس شرکت کنیم و بازهم شرکت خواهیم کرد؛ و امروز هم سپاسگزاریم که به این مجلس دعوت شدیم.
وی با بیان این که ما زرتشتیان هم در غم شما شیعیان برای عزاداری امام حسین(ع) شریک هستیم، گفت: ما گرچه غیرمسلمان هستیم، اما پیام امام حسین(ع) را شنیده‌ایم و باز هم سعی می‌کنیم بشنویم و در عین حال این پیام‌های والا را برای دیگران هم بازگو کنیم.

موبد دکتر خورشیدیان افزود: ما زرتشتیان سعی می‌کنیم ضمن شرکت در مجالس عزاداری سیدالشهدا(س)، روح بلند و معنویت ایشان را در جان و دل خود جا دهیم تا حق خواهی و حق گویی ایشان، به‌عنوان سرمشق تمام مراحل زندگی‌مان باشد.

وی تأکید کرد:‌ شعور امام حسین(ع) چیزی است که همه ما انسانها باید درک کنیم، چرا که عملکرد ایشان، کارهای بزرگ و از خودگذشتگی‌هایی که ایشان کردند، در تاریخ بشریت بی‌نظیر است.
رئیس انجمن موبدان زرتشتیان ایران افزود: ما باید با بهره گیری از شعور حسینی و اندیشه امام حسین(ع)، بتوانیم با یزید و یزیدیان زمانه، در هر کجای دنیا که هستند، مقابله کنیم.

موبد خورشیدیان: امام حسین(ع) متعلق به همه بشریت است

امام حسین(ع) از بهترین محورهای وحدت میان کل انسان‌هاست

وی با بیان این که اندیشه و تفکر حسینی، مانند نوری است که تاریکی‌ها را از بین خواهد برد و تمام جهان را سراسر روشنی و پر از وحدت و دوستی خواهد کرد، خاطر نشان کرد: زرتشت می‌گوید ما خواهان آن هستیم تا در زمره کسانی باشیم که مردم را به سمت راستی و نیکی سوق می‌دهند، شما مسلمانان هم به رفتن در صراط مستقیم و حی علی خیرالعمل تأکید دارید، و همین دو وا‍ژه بزرگ می‌تواند انسجام ملی را بیشتر کرده و روز به روز وحدت را افزایش دهد تا اگر دشمنان این اتحاد ما را ببینند، بترسند و اگر دوستان بینند خوشحال شده و آنها هم به ما ملحق شوند.

موبد دکتر خورشیدیان با بیان این که امام حسین(ع) از بهترین محورهای وحدت میان کل انسان‌هاست و دوام و ماندگاری ایشان نیز، به دلیل اندیشه‌های والای‌شان، در جریده کل عالم ثبت و ضبط است، گفت: ما زرتشتیان از همان دوران کودکی در مجالس ماه محرم و عزاداری امام حسین(ع) به عنوان یک شخصیت والا شرکت می‌کردیم و خودمان را با شما شیعیان و محبان اباعبدالله(ع) همدرد می‌دانیم.

او در پایان با بیان این که از خدا می‌خواهیم این انسجام ملی را بیش از پیش افزایش داده و دلها را به هم نزدیک کند، گفت: یکتاپرستی جز ایجاد فضای همدلی و یکدلی میان انسانها، توسط اندیشه و گفتار نیک یا همان راه راست و صراط مستقیم و خیرالعمل، چیز دیگری نیست و باید این راه را طی کنیم تا ایرانی آبادتر و پیشرفته‌تر از گذشته بسازیم.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.