خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسلمانان می‌توانند با وحدت نظامی سیاسی و اقتصادی بزرگ ترین قدرت جهان شوند

ادیان نیوز/ آیت الله اراکی با بیان اینکه هویت امت اسلامی امروز در خطر است، اظهار داشت: دشمن با نفوذ در بین مسلمانان ریشه های دشمنی را کاشته و هدف نهایی آنان از میان برداشتن هویت امت اسلامی بود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه آیت الله “محسن اراکی” دبیرکل مجمع جهانی تقریب روز شنبه در کنفرانس «وحدت اسلامی: آینده جهان اسلام و فلسطین» که در آنکارا در حال برگزاری است طی سخنانی اظهار داشت: امت اسلامی، وحدت امت و فلسطین سه مسئله مهم و اساسی امروز جهان اسلام است.
وی افزود: اگر دشمن سرزمین فلسطین و امت فلسطین را تصاحب کند در حقیقت امت اسلام را تصاحب کرده است. فلسطین و مسجد الاقصی متعلق به فلسطینیان نیست بلکه متعلق به کل امت اسلامی است.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب با تاکید بر لزوم طرح مسئله فلسطین با صدای بلند گفت: هویت امت اسلامی امروز در خطر است. دشمن با نفوذ در بین مسلمانان ریشه های دشمنی را کاشته و هدف نهایی آنان از میان برداشتن هویت امت اسلامی بود.
وی با اشاره به هویت امت اسلامی اظهار داشت: حضرت محمد(ص) پدر امت اسلامی است و امت اسلامی فرزندان این پدر هستند این هویت امت اسلامی است.
آیت الله اراکی با تاکید بر لزوم حفظ وحدت امت اسلامی گفت: مسلمانان تنها با وحدت می توانند در جهان امروز موجودیت خود را حفظ کنند.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب حفظ وحدت اسلامی را یک ضرورت خواند و گفت: شرایط موجود جهانی مسلمانان را مجبور به وحدت می کند و این یک ضرورت شرعی و حیاتی است.
آیت الله اراکی با اشاره به اینکه هدف وحدت اسلامی از میان برداشتن مرزها بین کشورهای اسلامی نمی باشد، گفت: این یک هدف غایی وآرزو می تواند باشد، ولی در شرایط فعلی امکان پذیر نمی باشد و در شرایط فعلی خواست و هدف ما جمع کردن قدرت کشورهای اسلامی تحت یک لوای مشترک است.
وی با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی دارای ثروتهای طبیعی بسیار، منافع انرژی گسترده و مناطق استراتژیک و منابع آبی بسیار مهم هستند، گفت: با وحدت اسلامی امکان تبدیل جهان اسلام به یک قدرت بسیار بزرگ میسر می شود.
دبیرکل مجمع جهانی تقریب حصول وحدت اقتصادی، نظامی و سیاسی را مورد تاکید قرار داد و گفت: اگر مسلمانان در حول این سه محور گردهم آیند امکان تبدیل آنها به بزرگترین قدرت جهانی موجود است و برای این امر لزوم اجرای طرحهای مشترک در حول این سه محور وجود دارد زیرا وحدت تنها با گفتن وحدت نمی تواند حاصل شود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.