خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازدید جمعی از میهمانان غیرمسلمان ایلینوی آمریکا از مسجد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، گروهی از میهمانان آمریکایی طی رویدادی که به منظور تبلیغ پیام صلح و درک اسلام انجام شده است ، از مسجد رولینگ مدوز در ایالت ایلینوی در آمریکا بازدید کرده اند.

در این بازدید که اوایل این ماه  انجام شد ، به میهمانان نسخه هایی از ترجمه انگلیسی قرآن کریم و ادبیات اسلامی رایگان اهدا گردید.

آنها با هنر خوشنویسی اسلامی که در غرفه نمایشگاه برای میهمانان برپا شده بود نیز آشنا شدند.

میهمانان در گفتگو با دکتر سبیل احمد، به نمایندگی از مسجد که یک مسلمان هندی اهل حیدرآباد می باشد، این روش را گامی عالی در ارتقاء مدارای مذهبی خواندند.

گفتنی است در مراسم «درهای باز» مسلمانان در سراسر جهان معمولاً درهای مساجد خود را برای میهمانان به ویژه غیرمسلمانان می گشایند تا آنا درکی مذهبی از آموزه های دینی اسلامی به دست بیاوند. به عنوان مثال، مراسم «بازدید از مسجد من» هر ساله در تعدادی از کشورها از جمله استرالیا ، انگلستان ، نروژ و فرانسه برگزار می شود.

این رویداد در انگلستان ، نخستین بار در فوریه ۲۰۱۵ آغاز شد و حدود ۲۰ مسجد در آن شرکت داشتند. حدود ۲۵۰ مسجد در رویداد امسال که در فوریه گذشته برگزار شد، شرکت کردند.

این درحالی است که در سال گذشته ۲۸۰ مسجد و در سال ۲۰۱۷ ، مساجد شرکت کننده در این مراسم ۱۵۰ مسجد بودند. در کانادا ، اولین روز بازدید از مسجد من در اکتبر سال ۲۰۱۷ برگزار شد. اکتبر سال گذشته نیز بیش از ۱۰۰ هزار غیرمسلمان از بیش از ۹۰۰ سجد سرتاسر آلمان بازدید به عمل آوردند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.