خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

آمادگی آستان مقدس امام حسین برای چاپ بزرگترین دایره المعارف

آستان مقدس امام حسین(ع) برای چاپ بزرگترین دایره المعارف پژوهشی نویسنده «مقتل امام حسین» آماده می شود.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، کمیته آماده سازی همایش «علامه سید عبدالرزاق المقرم» از تکمیل مقدمات چاپ دایره المعارف «سید عبدالرازق المقرم» درباره ائمه اطهار(علیهم السلام) پرده برداشت.

این کمیته اعلام کرد: همایش علامه سید عبدالرزاق المقرم، داخل صحن حسینی در ۱۸ محرم الحرام(مطابق با ۱۷ سپتامبر) به همت بخش امور فکری شعبه احیای میراث فرهنگی و دینی متعلق به آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) برگزار می شود.

 

«احسان خضیر عباس» معاون رئیس بخش امور فکری گفت: در این مدت تلاش های خود را برای تکمیل این دایره المعارف افزایش دادیم تا بزرگترین دایره المعارف را برای چاپ در روزهای آتی آماده کنیم.

عباس گفت: سید عبدالرزاق المقرم از گستردگی اطلاعات و اندیشه ای برخوردار است، ما می بینیم که در این دایره المعارف تحلیل، استقراء، موزانه و مقایسه و استنتاج متجلی شده است.

از سوی دیگر، «ولاء شاکر الصفار» رئیس کمیته رسانه ای این همایش گفت: محورهای این همایش زبان، ادبیات، خطابه و زندکی شخصی المقرم است. همچنین محور علمی و فقهی عقیدتی، تاریخی، اجتماعی و نقش و راه سید المقرم در دفاع از اهل بیت (علیهم السلام) در این همایش مورد بررسی قرار می گیرد.

الصفار افزود: آستان مقدس امام حسین(ع) تلاش می کند تا با برپایی اینگونه فعالیت های فرهنگی و فکری به بررسی نقش بزرگان و علما اقدام کند و متخصصان و پژوهشگران را برای مشارکت علمی تشویق کند.

سید عبدالرزاق بن محمد بن عباس المقرم یکی از مهمترین علمای پژوهشگر اسلام است که تاثیر زیادی در عرصه علمی در عصر حاضر داشته است. وی از فقهای اصولی و پژوهشگر و از علمای شیعه به شمار می آید که برای یاری اهل بیت علیهم السلام فعالیت کرده است. کتاب مقتل امام حسین علیه السلام یا حدیث کربلا از مهمترین تالیفات وی است.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.