خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

سومین همایش حضرت علی بن الحسین(ع) در کشور آرژانتین برگزار می شود

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم پاز گفت: همایش حضرت علی بن الحسین(ع) از سری برنامه های بخش بین الملل نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) ئذ کشور آرژانتین برگزار می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین « عبدالکریم پاز »، مدیر مرکز اسلامی التوحید و امام جمعه شیعیان کشور آرژانتین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: همایش حضرت علی بن الحسین(ع) با محوریت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه برای سومین سال پیاپی در مسجد التوحید کشور آرژانتین برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هرساله جمعیت کثیری از مسلمانان و غیرمسلمانان در این همایش شرکت خواهند کرد، افزود: سخنرانان این همایش حجت الاسلام و المسلمین شیخ میثم و شیخ عبدالله سریژا می باشند.

 

امام جمعه شیعیان کشور آرژانتین عنوان کرد: همایش حضرت علی بن الحسین(ع) امشب ۱۹ سپتامبر مصادف با ۲۸ شهریور  بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد التوحید آرژانتین برگزار خواهد شد.

 

وی از شخصیت اخلاقی و عرفانی امام سجاد(ع)، ادعیه روحبخش صحیفه سجادیه، مبانی حقوق ازدیدگاه امام سجاد(ع) و مقایسه آن با حقوق بشر امروزی به عنوان محورهای همایش حضرت علی بن الحسین(ع) یاد کرد.

 

مدیر مرکز اسلامی التوحید آرژانتین با اشاره به محتوای بسیار غنی ادعیه در صحیفه سجادیه، تصریح کرد: پیروان ادیان الهی با موضوع دعا آشنایی کافی دارند و از همین رو نیز امروز صحیفه سجادیه می توانند نسخه شفابخشی برای همه بشریت باشد.

 

پاز افزود: بهترین، پرمغزترین و روح بخش ترین معارف که انسان را با خداوند آشنا می کند در ادعیه صحیفه سجادیه نهفته شده است.

 

وی با اشاره به اینکه صحیفه  سجادیه صرفاً کتاب دعا نیست، گفت: صحیفه، کتاب عقیدتی، معارفی و کتابی برای پاسخ به جویندگان عرفان ناب و اخلاق اسلامی است.

 

گفتنی است؛ نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد هرمزگان و با همکاری سایر ادارات و نهادهای استان، ۲۵ محرم همزمان با سالروز شهادت چهارمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

 

 

پایان پیام/۸۸

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.