خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

راهپیمایی اربعین زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی است

شاهرود- ایرنا- امام‌جمعه شاهرود گفت: راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی(ع) با استقبال بیشتر مسلمانان زمینه ساز تمدن نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام عباس امینی در خطبه های جمعه  که در حسینیه اعظم مدرسه قلعه این شهر برگزار شد راهپیمایی اربعین را یک رخداد عظیم جهانی عنوان کرد و افزود: در این روز پیروان تمام ادیان در کنار هم حضور یافته و دوشادوش یکدیگر به زایران خدمات می‌دهند.

وی به برگزاری سوگواری سیدالشهدا(ع) در حدود ۴۵ کشور دنیا اشاره کرد و یادآورشد: هر چقدر مردم با فرهنگ عاشورا آشنا شوند دستیابی آنها به سعادت نزدیکتر می شود.

خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه عاشورا تجسم تعالیم قرآن است ، خاطرنشان کرد: پیام مهم سیدالشهداء (ع) به تمام مردم جهان این است اگر دین ندارید آزاده باشید.

امینی، استناد به قرآن و سنت در سخنرانی ها را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: گاهی یک خطیب در چندساعت سخنرانی خود نمی تواند حتی به یک آیه از قرآن استناد کند.

وی ادامه داد: اثبات حقانیت اهل بیت(ع) و زنده نگه داشتن واقعه عاشورا در قالب سخنرانی ها و دعا از اموری بود که توسط امام سجاد(ع) به محقق شد. 

امام جمعه شاهرود، یادآورشد: آزادگی از دیگر ویژگی های قیام عاشوراست و فرهنگ عاشورا در زندگی روزانه مردم نیز تاثیرگذار است.

امینی به آغاز هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: هشت سال دفاع مقدس عمل به تکلیف الهی بوده و برکات بسیاری را برای مردم به همراه داشت.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس به برکت خون شهدا امنیت پایدار و عزت را در کشور ایجاد کرد، خودکفایی و تولید تجهیزات نظامی هم از ثمرات این دفاع است.

خطیب جمعه شاهرود،قدرت و زایندگی جبهه مقاومت را یکی دیگر از برکات دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: مردم و مسئولان در جنگ اقتصادی باید وظایف خود را بطور کامل انجام دهند، در این جنگ بدعمل کردن و سوء مدیریت گام برداشتن در نقشه دشمنان است.

امینی با بیان اینکه علاج حل مشکلات کشور تکیه بر قدرت مردم است ، ادامه داد: با استناد به سخن رهبر معظم انقلاب هیچ مذاکره ای در هیچ سطحی میان مسئولان ایران و آمریکا برقرار نمی شود.

وی افزود: اهداف آمریکا و هم پیمانانش بازی با سرنوشت ملت هاست، دولت آمریکا برای هیچ ملتی دلسوزی نمی‌کند.

امینی ادامه داد: این به معنای عدم ارتباط با دیگر کشورها نخواهد بود بلکه ارتباط با کشورهای زورگو نتیجه‌ای برای ایران نخواهد داشت هدف آمریکا و هم‌دستانش برآوردن نیازهای خودشان اامست.

وی تصریح کرد: دولت آمریکا می‌خواهد تا با مذاکره برگ‌برنده‌ای برای انتخابات داشته باشند، مذاکره و سازش با آمریکا تاکنون هیچ دستاوردی برای کشور نداشته است.

امام جمعه شاهرود به ۲۳ محرم و سالگرد تخریب حرمین امامین عسگریین(ع) در سامرا، اشاره کرد و ادامه داد: این خیال واهی دشمنان است که می توانند با تخریب بارگاه آن حضرات منزلت امامت را خدشه دار کنند.

امینی با اشاره به برپایی رژه نیروهای مسلح در مرکز استان گفت:  بحث اختلاف ۲ شهر شاهرود و سمنان به‌هیچ‌عنوان در کار نبود بلکه مرکز نظامی استان شاهرود است و همان‌طور که در این چهار دهه مردم رژه را در شاهرود دیدند انتظار می‌رود تا ملت دوباره احساس اقتدار و عزت کنند.

وی تصریح کرد: برغم آنکه با نامه‌نگاری می‌شد مجوز گرفت اما دستور ستاد فرماندهی کل قوا  بی‌شک پذیرفتی است.

روز ملی اورژانس، حمله رزمندگان یمنی به تاسیسات نفتی‌عربستان، آغاز سال تحصیلی و ضرورت نهادینه شدن سند تحول ایرانی-اسلامی در مدارس از دیگر محورهای سخنان امام جمعه شاهرود بود.

۷۳۵۹/۶۱۶۷

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.