خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چهره راست افراطی فرانسه ، ۳۰۰۰ یورو به خاطر اظهارات اسلام هراسی جریمه شد

ادیان نیوز/ یک نویسنده یهودی در فرانسه به خاطر صحبت هایی که در سال ۲۰۱۶ علیه مسلمانان در تلویزیون ملی این کشور گفته بود، پس از گذشت سال ها بالاخره ۳ هزار یورو جریمه شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، اریک زیمور، نویسنده  یهودی فرانسوی ، شخصیت تلویزیونی و چهره راست افراطی به دلیل برانگیختن نفرت مذهبی پس از اظهارات ضد مهاجرت و اسلام هراسی در سال ۲۰۱۶ ، ۳ هزار یورو (۳،۳۰۰ دلار) جریمه شده است.
در طول برنامه ای که در تاریخ ۶ سپتامبر ۲۰۱۶ در شبکه تلویزیونی فرنس ۵ پخش شد ، زیمور گفته بود که او معتقد است باید مسلمانان را مجبور کرد که «بین اسلام و فرانسه» یکی را انتخاب کنند و اینکه فرانسه در ۳۰ سال گذشته پر از مسلمان شده است.
 دادگاه تجدیدنظر در پاریس ، زیمور را به خاطر اظهارات نفرت انگیز خود در تاریخ ۳ می ۲۰۱۸ محکوم کرده بود.
در حکم صادر شده روز سه شنبه، دیوان محاسبات درخواست تجدید نظر زیمور علیه محکومیت خود را رد کرده و سرانجام اعلام کرد که اظهارات وی در رابطه با مسلمانان و هدف قرار دادن آنان به صورت کلی  «حاوی تحریک ضمنی رو به تبعیض» بوده است.
این نویسنده راست گرا همچنین به پرداخت  یک یورو به صورت نمادین و هزار یورو برای هزینه های حقوقی به سازمان های غیر دولتی فرانسه ، که دادخواست را آغاز کرده بود ، جریمه شد.
گفتنی است این نویسنده فرانسوی پیش از این  نیز در سال  ۲۰۱۱  میلادی به دلیل تحریک نفرت عمومی محکوم شده بود ، پس از صحبت هایی در تلویزیون که گفته بود «بیشتر قاچاقچیان سیاه پوست و عرب هستند»، محکوم شده بود.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.