خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

تاکید خطبای جمعه لبنان بر لزوم همکاری عربستان با ایران

ادیان نیوز/ خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه حوادث منطقه را محور سخنان خود قرار داده و تاکید کردند: گفتگوی ایران و عربستان یک نیاز ضروری برای بازگرداندن همبستگی اسلامی در مقابله با دشمنان امت و ملت های آن است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته در خطبه های نماز جمعه حوادث منطقه را محور سخنان خود قرار داده و تاکید کردند: گفتگوی ایران و عربستان یک نیاز ضروری برای بازگرداندن همبستگی اسلامی در مقابله با دشمنان امت و ملت های آن است.

سید فضل الله: بار دیگر به توقف تنش و تشدید در منطقه به ویژه بحران یمن دعوت می کنیم
سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در خطبه نماز جمعه بر اهمیت اقدام دستگاه قضائیه لبنان در بازداشت الفاخوری مزدور رژیم اسرائیل و عدم تسلیم آن در برابر دخالت های داخلی و خارجی تاکید کرد و آن را در جهت حفظ حقوق کسانی دانست که از ظلم این مزدوران رنج کشیدند.
سید فضل الله به بمباران پالایشگاه آرامکو در عربستان سعودی اشاره کرد و گفت: ما بارها از حمله علیه هر کشور عربی و اسلامی ابراز ناراحتی کردیم؛ چرا که این حملات خسارتی برای ملت های منطقه و اقتصاد آن است، لذا راه حل آن را بر طرف کردن اسبابی که منجر به آن شده است، می دانیم.
وی با بیان اینکه بارها به توقف تنش ها و تشدید در منطقه به ویژه بحران یمن دعوت کردیم و نسبت به پیامد های آن بر کشور های همسایه هشدار دادیم، گفت: جنگ یمن تَر و خشک را با هم سوزاند و منجر به وقوع فاجعه بزرگی برای ملت یمن شد، لذا راه حل آن این است که جنگ متوقف شود و مقامات ذیربط قبل از اینکه تأثیرات منفی و خطرات آن بیشتر شود، جلوی آن را بگیرند.
امام جمعه بیروت تصریح کرد: تجربه ثابت کرده است که حمایت از منطقه به ویژه حاشیه خلیج فارس با تکیه بر حمایت بین المللی انجام نمی گیرد، بلکه از طریق تفاهم و توافق میان کشور های منطقه امکان پذیر است و این چیزی است که ما خواهان تسریع در انجام آن از طریق گشایش راه گفتگوی مستقیم هستیم.

شیخ خطیب: گفتگوی ایران و عربستان یک نیاز ضروری برای بازگرداندن همبستگی اسلامی است
شیخ علی خطیب نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه نماز جمعه سیاست تحریم های جنایتکارانه علیه ملت لبنان را محکوم کرد و از حکومت لبنان خواست مانع دخالت بیگانگان در امور داخلی این کشور شود.
شیخ خطیب از دولت لبنان خواست برای حل بحران آوارگان سوریه ای و بازگشت آنان به کشورشان با دولت سوریه همکاری و هماهنگی داشته باشد و برای تشویق به سرمایه گذاری در دو کشور و مشارکت بازسازی سوریه توافق نامه همکاری مشترک امضا کند.
وی در بخش دیگر خطبه از حکمت و شجاعت امام خامنه ای رهبر محور مقاومت که ثابت کرد که حامی حقوق ملت های عربی و اسلامی و مسئله فلسطین است، قدردانی کرد و به شدت تحریم های آمریکا علیه ایران را محکوم نمود و گفت: ایران با قدرت و صلابت در برابر محاصره و تحریم های جنایتکارانه می ایستد و به پیروزی می رسد.
نایب رئیس مجلس اعلای شیعی از عربستان سعودی خواست با جمهوری اسلامی ایران همکاری و گفتگو کند و در برابر استعمار جدید که با ائتلاف اسرائیل تشکیل شده و هدف ضربه زدن به ملت های عربی و اسلامی است، بایستد.
وی با اشاره به اینکه دو طرف باید بر سر میز مذاکره بنشینند و به تفاهم برسند و راه حلی برای بحران ها بیابند، گفت: تکیه بر قدرت های بیگانه و دعوت آنان به منطقه موجب افزایش نگرانی، تنش و از بین رفتن منافع و تشکیل ائتلاف جدیدی می شود که اسرائیل بخشی از آن است و این مسئله بازتاب منفی بر مسئله فلسطین دارد و از خودکامگی اسرائیل در کشتار و آواره کردن فلسطینی ها دارد.
شیخ خطیب تاکید کرد: گفتگوی ایران و عربستان یک نیاز ضروری برای بازگرداندن همبستگی اسلامی در مقابله با دشمنان امت و ملت های آن است.

 شیخ قبلان ایران و عربستان را به گفتگو و آشتی دعوت کرد
شیخ احمد قبلان مفتی ممتاز جعفری در خطبه نماز جمعه گفت: بدون شک حاشیه خلیج فارس در سایه دولت آمریکا به فاجعه ای منطقه ای و بین المللی تبدیل شده است.
وی افزود: آمریکا به جای ارائه راه حل مسالمت آمیز، آرام کردن اوضاع و حل مشکلات از طریق دیپلماسی عادله به دنبال ویرانی، تفرقه، ایجاد درگیری و دشمنی است.
شیخ قبلان تصریح کرد: آمریکا برای سوء استفاده از کشور های حاشیه خلیج فارس و غارت اموال آن به دنبال تحریک و ایجاد تفرقه و دشمنی میان ایران و عربستان سعودی است.
مفتی جعفری لبنان، رهبران کشور های عربی و اسلامی به ویژه ایران و عربستان را به گفتگو، آشتی و آرام کردن اوضاع در جهت حفظ امت عربی و اسلامی و نجات منطقه و ملت آن از جنگ و ویرانی آن دعوت کرد.

شیخ نابلسی: آمریکا کشور ما را با تحریم، آشوب و مزدوران تهدید می کند
شیخ صادق نابلسی در خطبه نماز جمعه اشاره کرد: دولت آمریکا از طریق تحریم رهبران حزب الله، تحریم علیه برخی از بانک های لبنان و تسهیل بازگشت مزدوران به لبنان به دنبال ایجاد مشکل در این کشور است.
وی ادامه داد: دولت کنونی آمریکا به ما می گوید تسلیم شرایط ما شوید وگرنه اقتصاد شما خراب و جامعه شما با آشوب همراه خواهد شد؛ آمریکا با این کار از فشار دیپلماسی و اقتصادی و سیاست قدرت و تهدید استفاده می کند.
شیخ نابلسی با بیان اینکه آمریکا دولتی توطئه گر، غاصب، ویرانگر و غارتگر است، افزود: لبنانی ها باید با آگاهی و احساس عزّت در برابر طرح های آمریکا بایستند و می توانند آن را شکست دهند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.