خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بررسی وضعیت کلیساها و سایر اماکن مذهبی در شورای شهر تهران

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، یوناتن بت کلیا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت، از برگزاری نشست مسئولان اقلیت مذهبی آشوری با رئیس شورای شهر تهران به منظور بررسی وضعیت کلیساها و سایر اماکن مذهبی اعم از کنیسه‌ها و معابد خبر داد و گفت: این نشست به منظور بررسی وضعیت جوامع اقلیت مذهبی برگزار شد و در آن موضوع عوارض کلیساها و معابد اقلیت‌های مذهبی مورد بررسی قرار گرفت به این صورت که این امکان همچون مساجد و حسینیه‌ها از پرداخت عوارض نوسازی معاف شوند.

ضرورت ایجاد مصوبه‌ای دائمی برای معافیت اماکن مذهبی از پرداخت مالیات

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در دهه هشتاد شورای شهر وقت تهران کلیساها، کنیسه‌ها و معابد را همچون مساجد در نظر گرفتند تا از پرداخت عوارض معاف باشند مشروط بر اینکه این اماکن تجاری نباشند و فقط به انجام امور دینی بپردازند.

وی تصریح کرد: این مهم برای چندین سال محقق شده بود، اما به تازگی شهرداری دستور اخذ عوارض از کلیساها، کنیسه‌ها و معابد را صادر کرده است، بنابراین در این نشست این موضوع مطرح شده و قرار بر این شد که در نشست شورای شهر مورد بررسی قرار گیرد و نتیجه آن به این مراکز ابلاغ شود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، تاکید کرد: آنچه مسلم است این مشکل باید با ایجاد یک مصوبه دائمی رفع شود تا تصمیم واحدی از سوی مدیران حوزه شهری برای اداره اماکن دینی چه برای مسلمانان، چه مسیحیان، چه کلیمیان و چه زرتشتیان اتخاذ شود، کما اینکه در مجلس نیز بر اساس مصوبه‌ای که ایجادشده مساجد از پرداخت مالیات و هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شده‌اند و تحقق این مهم برای سایر اماکن مذهبی اعم از  کلیساها، کنیسه‌ها و معابد نیز در قالب مصوبه شورای شهر می‌تواند امکانپذیر شود.

ثبت کلیساهای قدیمی به عنوان میراث فرهنگی همکاری مدیران شهری را می‌طلبد

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: ثبت برخی اماکن مذهبی اعم از کلیساهای قدیمی به عنوان میراث فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و قرار بر این شد تا با همکاری شورای شهر، شهرداری و وزارت میراث فرهنگی،  گردشگری و صنایع دستی محقق شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم، عنوان کرد: در این نشست اعلام آمادگی اقلیت‌های مذهبی برای همکاری در جهت رفع تعدادی از معضلات شهر تهران به عنوان یکی از زیباترین شهرهای دنیا به ویژه در بخش عمران نیز مطرح شد تا بتوان بخشی از معضلات زیست محیطی پایتخت همچون آلودگی هوا را برطرف کرد.

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در این نشست علیخانی رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران، رئیس انجمن کلیسای آشوریان تهران و رئیس شورای شهر حضور داشتند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.