خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بازگشت روح انقلاب به مصر

میدان التحریر مصر پس از گذشت سالها دوباره شاهد تظاهرات گسترده مردمی ضد نظام مصر است.

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) از خبرگزاری شبستان به نقل از خلیج آنلاین، دهها هزار نفر مصری در میدان التحریر قاهره پایتخت مصر و تعدادی از استان های دیگر تظاهرات کردند و خواستار برکناری «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر شدند.

این تظاهرات به درخواست «محمد علی» پیمانکار مصری که پرونده های فساد و هدر رفتن اموال عمومی به خصوص رئیس جمهوری و همسرش و فرماندهان ارشد نظامی را فاش کرد، انجام گرفت.

 

فعالان حقوقی و اجتماعی در شبکه های ارتباط اجتماعی فیلم های ویدیویی از حضور صدها مصری را در میدان التحریر منتشر کردند که شعارهایی مشابه شعار انقلاب مصر همچون «ملت خواهان سقوط نظام است»، « السیسی برو»، «حکومت نظامی ساقط می شود» و «خائن باید برود» سردادند.

همچنین، شبکه های مصری که مسابقه سوپر جام بین باشگاه الاهلی و الزمالک را پخش می کردند، لحظه ای این مسابقه را به دلیل شعارهای مردم ضد السیسی که خواهان برکناری وی بودند، قطع کردند.

 

شهر اسکندریه نیز شاهد تظاهرات گسترده مخالفان السیسی بود که شعار برکناری وی را سردادند. فیلم های ویدیویی خروج صدها نفر را در خیابان های این شهر ساحلی نشان می دهد که برای سقوط رژیم السیسی شعار می داند. همچنین تظاهرات هایی در استان های الغربیه، السویس و الدقهلیه برگزار شد.

گفتنی است، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر شب جمعه برای حضور در ۷۴ نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرد تا روز چهارشنبه آینده در این مجمع سخنرانی کند.

پایان پیام/۴۴

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.