خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

چرا برخی مسئولان برای اجرای مصوبات درباره هوای پاک سلیقه‌ای عمل می‌کنند؟

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، یوناتن بت کلیا درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری  خانه ملت، در مورد اظهارنظر مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران مبنی بر اینکه اتوبوس‌ها و کامیونت‌های برون شهری نیازی به فیلتر دوده ندارند، گفت: متاسفانه برخی مسئولان برای اجرای مصوبات سلیقه‌ای عمل می‌کنند و چنانچه با اجرای قانونی موافق نباشند به دنبال بهانه و راهی هستند تا از اعمال آن مصوبه شانه خالی کنند.

مسئولان شهری روش کشورهای موفق در نصب فیلتر دوده خودروهای دیزلی را الگو قرار دهند

نماینده آشوریان درمجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه قانون هوای پاک باید توسط دستگاه‌های مربوطه اجرا شود، ادامه داد: آنچه مسلم است در مورد نصب فیلتر دوده بر خودروهای دیزلی باید از کشورهایی که از این روش استفاده کرده و به نتایج موفقیت‌آمیزی دست پیدا کرده‌اند به عنوان الگو استفاده شود.

اغلب کلان شهرهای کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه شده‌اند

وی تصریح کرد: هم‌اکنون اغلب کلان شهرهای کشور با مشکل آلودگی هوا مواجه شده‌اند و به دنبال آن مردم نیز با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، بنابراین هر چقدر در جهت رفع این معضل گام برداریم، به طور قطع به نتایج بهتری در جهت تامین آرامش و سلامت عمومی دست پیدا خواهیم کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست مجلس، تاکید کرد: در بسیاری از کشورهای جهان برای مبارزه با آلودگی هوا در کارخانجات نیز از فیلتر هوا استفاده می‌‌شود، چرا که تامین سلامت عمومی از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود: چطور اکثر خودروهای فعال در حوزه حمل و نقل عمومی با گازوئیل کار می‌کنند و بدون استثناء باعث آلودگی هوا می‌شوند، اما مسئولان معتقدند که تنها تعدادی از آنها به نصب فیلتر دوده نیاز دارند؟

اجرای مصوبات مجلس تنها راه رفع معضل آلودگی هوا در کلانشهرها است

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: تمام مدیران حوزه حمل و نقل فعال در کلان شهرهای کشور باید دست به دست هم بدهند و راهکاری برای ایجاد هوای پاک و تامین سلامت و آرامش مردم بیابند، ضمن اینکه مصوباتی را که در این حوزه ایجاد می‌شود را بدون چون و چرا اجرا کنند، چرا که از زمان تدوین تا تصویب این قوانین کارشناسان ابعاد مختلف آنها را به طور کامل و دقیق مورد بررسی قرار می‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، اظهار کرد: ما برای ایجاد قانون در حوزه محیط زیست از نظر کارشناسان دستگاه‌های مربوطه همچون سازمان حفاظت محیط زیست، شهرداری، شورای شهر، مسئولان حوزه سلامت و مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی استفاده می‌کنیم.

عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: البته اعضای شورای شهر با جدیت به دنبال رفع مشکلات زیست محیطی پایتخت هستند و شهردار نیز با اقدام نمادین برای استفاده از دوچرخه در روزهای سه‌شنبه نشان داد که برای رفع معضل آلودگی هوا تلاش می‌کند، بنابراین مسئولانی که در رده‌های پایین‌تر حوزه شهری فعالیت دارند نباید به گونه‌ای اقدام کنند که تلاش مدیران ارشد حوزه شهری بی‌نتیجه بماند.

پایان پیام/ک

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.