خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

ششمین جشنواره “تراتیل سجادیه” در حرم امام حسین (ع) آغاز به کار کرد +تصاویر

ادیان نیوز/ ششمین جشنواره بین المللی “تراتیل سجادیه” با مشارکت شخصیت های دینی، اجتماعی و دانشگاهی از ۱۴ کشور در حرم امام حسین (ع) آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، ششمین جشنواره بین المللی “تراتیل سجادیه” با مشارکت شخصیت های دینی، اجتماعی و دانشگاهی از ۱۴ کشور در حرم امام حسین (ع) آغاز به کار کرد.

سید علاء الموسوی:امام سجاد (ع)، میراث اخلاقی، اعتقادی و فکری متصل به معرفت الهی است

سید علاء الموسوی رئیس دیوان وقف شیعی عراق در سخنان خود با اشاره به اینکه امام سجاد (ع)، میراث اخلاقی، اعتقادی و فکری متصل به معرفت الهی است، گفت: این میراث قابل احتکار نیست، بلکه در طبقی از طلا در خدمت تمامی ادیان و اقشار مختلف بشریت جهان است.

وی همگی را به ضرورت رجوع به این نهر بزرگ که همان ائمه اهل بیت (ع) هستند دعوت کرد و نسبت به وجود نهاد های اقتصادی و دستگاه های اطلاعاتی که علیه بمامی بشریت تلاش می کند و خواستار نابودی عوامل استقامت و حذف عوامل سازندگی بشریت دعوت می کند، هشدار داد.

رئیس دیوان وقف شیعی تصریح کرد: این نهاد ها و دستگاه ها به دنبال فاسد کردن جامعه به ویژه جوانان هستند و آنان را به سوی تنبلی و دوری از کار و شغل سوق می دهند و جامعه را از مبانی رحمت و انسانیت دور می سازند.

وی افزود: این دستگاه ها برای این اقدامات از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند.

شیخ الحیدری: امام سجاد (ع) از دعا برای حفظ اندیشه و ایمان استفاده کرد

شیخ رائد الحیدری در سخنرانی خود از طرف آستان مقدس حسینی اشاره کرد: امام سجاد (ع) بعد از محدودیت و خفقانی که برای ایشان ایجاد کردند، از دعا برای حفظ اندیشه و ایمان استفاده کرد.

وی افزود: امام زین العابدین (ع) متوجه شدند که شرایط سیاسی و رسانه ای اجازه مطرح کردن افکار به صورت آشکارا را نمی دهد، لذا از طریق دعا به هدایت مردم روی آوردند و در کنار استفاده از دعای برای تربیت، با رنگ و بوی فلسفه مردم را به تواضع دعوت کردند.

در این جشنواره تعدادی از منبریان حسینی از جمله سید مرتضی قزوینی، شیخ باقر مقدس، شیخ مرتضی شاهرودی و سید جاسم طویرجاوی مورد تقدیر قرار گرفتند.

شایان ذکر است که جشنواره “تراتیل سجادیه” هر ساله همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) برگزار می شود و امسال عنوان “عدالت اجتماعی در رساله حقوق امام سجاد(ع)” را به خود گرفته و ۱۴ کشور از جمله لبنان، الجزایر، تونس، لیبی، مغرب، ترکیه، مالزی، هند، گرجستان، ایرلند، آلمان، فنلاند، فرانسه و انگلیس در آن شرکت داشته اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.