خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

دیدار سفیر ارمنستان با کارگزاران اصفهانی در کلیسای وانک

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از الیک آنلاین، روز یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ سفیر کشور جمهوری ارمنستان در کلیسای وانک مهمان خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران بود. اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران سیپان کاشجیان، رئیس مجمع نمایندگان، رئیس و اعضای شورای خلیفه گری و رئیس هیئت مذهبی میزبان مهمانان والا مقام سفارت جمهوری ارمنستان بودند.

در این دیدار جمعی از کارگزاران ارمنی و هم وطنان اصفهانی و همچنین مدیر کل امور اقتصادی و دارایی ورئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان آقای صبوحی، معاون سرمایه گذاری و سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان آقای درخشان، رئیس جامعه هتل داران استان و مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره هتل آسمان آقای بیگیف رئیس هیئت مدیره مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آقای لوافان  و … نیز دعوت و حضور داشتند.

در ابتدا رئیس مجمع نمایندگان آقای طاطاوس اوهانیان ضمن خوش آمدگویی به مهمانان گرامی، با تاکید بر اهمیت ویژه روابط ایران و ارمنستان در این برهه زمانی خاص، خاطر نشان کرد که هدف از این گردهمایی ایجاد مقدمه ای جهت ارتباطات و همکاری های اقتصادی می باشد.

سفیر جمهوری ارمنستان در ایران آقای آرتاشس تومانیان نیز توضیحاتی درباره ی چگونگی همکاری های اقتصادی ایران و ارمنستان ارائه دادند و با پر اهمیت شمردن ارمنستان به عنوان پل ارتباطی میان ایران و منطقه اوراسیا، تشویق به همکاری های دو جانبه نمودند. وی با اشاره به روابط ایران و ارمنستان به خصوص در یک سال و نیم گذشته و امضای قرارداد تجارت آزاد فی ما بین ایران و ارمنستان بیان نمودند: هم اینک تجارت بین ایران و ارمنستان و از طریق ارمنستان با منطقه اوراسیا می تواند به نفع دو کشور همسایه باشد.

در ادامه این دیدار حضار سوالات و پیشنهادهای خود را بیان کردند و جناب سفیر نیز برای هر کدام توضیحات و راهنمایی هایی ارائه دادند.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.