خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

هنگام ورود به حرم امام حسین(ع) احساس کردم بین مسلمانان و مسیحیان ارتباطی وجود دارد

ادیان نیوز/ رئیس کلیسای گرجستان که در جشنواره “تراتیل سجادیه” حضور یافت در سخنان خود از احساسات خود به هنگام ورود به حرم امام حسین (ع) سخن گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، اسقف “مالاخاس سونگلاشفلی” گفت: اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی به همراه اسقفی از گرجستان به کربلا آمدم و به هنگام ورود به حرم مطهر امام حسین (ع)، احساس کردم که بین مسلمانان و مسیحیان ارتباطی وجود دارد.
وی افزود: این بار برای شناخت هویت شهیدی که در کنار نهر فرات به شهادت رسیده و کتاب مقدس انجیل نیز به آن حضرت اشاره کرده، آمده ام.
این اسقف گرجستانی ادامه داد: امروز در مقابل ضریح آن شهید و اصحابش که در این مکان نزدیک نهر فرات به شهادت رسیده اند، ایستاده ام.
“سونگلا شیفیلی” با طرح دو سوال مبنی بر اینکه (ما که هستیم و اینجا چه کار می کنیم) و (هدف حقیقی در زندگی چیست)، گفت: این دو سوال از مهمترین سوالاتی است که انسان باید به صراحت به آن پاسخ دهد.
وی افزود: رساله حقوق امام سجاد (ع) می تواند به این سوالات پاسخ دهد.
اسقف مسیحی تصریح کرد: امام علی بن الحسین (ع) معروف به زین العابدین و امام سجاد (ع)، امام چهارم مسلمانان شیعه و همان کسی است که شاهد کشتار کربلا بود و رساله حقوق را نوشته است.
امام سجاد (ع) در کتاب رساله حقوق به دنبال تاسیس جامعه ای بر پایه عدالت اجتماعی و محبت است
وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه رساله حقوق یکی از باارزش ترین اثری است که یکی از خاندان حضرت ابراهیم نبی الله (ع) به جا گذاشته است، بیان داشت: امام سجاد (ع) در این کتاب به دنبال تاسیس جامعه ای بر پایه عدالت اجتماعی و محبت، برقراری ارتباط میان انسان و خداوند و انسجام میان انسان و انسان است و اینکه چگونه با خالق، خانواده، جامعه، حکومت و معلم تعامل داشته باشد.
“سونگلاشفلی” اشاره کرد: امام سجاد (ع) ۵۱ حق الهی در زیر مجموعه هفت قسمتی بیان فرموده که از جمله آن ها؛ حقوق خداوند، حقوق روح و اعضای بدن، حقوق آداب عبادت، حقوق حاکم و ملت، حقوق افراد خانواده و نزدیکان، حقوق مالی و حقوق مردم مختلف است که این حقوق به صورت رسا و بلیغ بیان شده و برخی از آن در قالب شعر ارائه شده است.
وی به حق مادر را مثال زد و آن را یکی از زیباترین حقوقی دانست که در خصوص مادر بیان شده است.
شایان ذکر است که جشنواره “تراتیل سجادیه” هر ساله همزمان با سالروز شهادت امام سجاد (ع) برگزار می شود و امسال عنوان “عدالت اجتماعی در رساله حقوق امام سجاد(ع)” را به خود گرفته و ۱۴ کشور از جمله لبنان، الجزایر، تونس، لیبی، مغرب، ترکیه، مالزی، هند، گرجستان، ایرلند، آلمان، فنلاند، فرانسه و انگلیس در آن شرکت داشته اند.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.