خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

صحیفه سجادیه زبان مشترک ادیان مختلف است

به گزارش ادیان نیوز(ردنا)، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده صبح امروز در نهمین کنگره بین المللی امام سجاد علیه السلام اظهار داشت: دعا زبان فطرت است و زبان فطرت قومیت نمی شناسد از این جهت می توانم بگویم صحیفه سجادیه یک زبان مفاهمه مشترکی را بین ادیان مختلف ایجاد کرده است و ظرفیت آن امروز می تواند ادیان و مذاهب مختلف را دور هم جمع کند.

وی ادامه داد: در دعا ائمه هدی و رسول گرامی اسلام وقتی با خدا سخن می گویند هیچ محدودیت و مرزی وجود ندارد لذا هرآنچه در ظرف آن بزرگان وجود داشته است در مواجهه با خدا عرضه می کردند و به همین دلیل علامه طباطبایی معتقد بود بیشترین مضامین عرفانی در ادعیه اهل بیت است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: کسانی که در محضر صحیفه سجادیه قرار می گیرند سه گروه هستند اول کسانی که به دنبال فیض و مناجات با خداوند هستند، گروه دوم عالمان و محققینی هستند در موضوعات مختلف صحیفه به دقت می پردازند، اما آنچه مهمتر است این است که صحیفه سجادیه می تواند پاسخگوی نیاز ها و سؤالات مردم باشد.

حجت الاسلام عبادی زاده تاکید کرد: امروز مهم ترین گفتمان جوامع بشری، گفتمان مبارک مقاومت است که امروز می تواند به عنوان دست مایه ارزشمند تعالیم اسلام به دنیا عرضه شود.

وی عنوان کرد: امام سجاد علیه السلام در نیایش چهارم صحیفه سجادیه یاران پیامبر خدا (ص) را که شرط مصاحبت را خوب انجام دادند و مجاهدت کردند و در نصرت رسول خدا سختی ها را به جان خریدند را مورد توصیف قرار می دهد و در نیایش پنجم مقاومت اهل بیت علیهم السلام را وصف می کند و اهل بیت علیهم السلام را کسانی می دهند که از احدی ترسی ندارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان بیران کرد:کسانی که تکیه گاهشان خدا است هرگز از ملامت ملامت کنندگان به خود خوفی راه نمی دهند و همیشه پایدار هستند.

عبادی زاده با اشاره به دعای هشتم صحیفه سجادیه گفت: امام علیه السلام پناه می برند به خدای بزرگ از اینکه امت پیامبر گرفتار ضعف صبر، مقاومت و ایستادگی باشند و پیروی از هوای نفس و دور شدن از مسیر هدایت، غفلت باعث ترجیح باطل بر حق می شود.

وی ادامه داد: ما برای مقاومت در میان دشمنان به تعبیر نورانی قرآن که می فرماید «و اعدو لهم مستطعتم فی القوه» نیاز داریم و امام سجاد علیه السلام برای پیروزی سربازان و مرزبانان اسلام در صحیفه سجادیه دعا می کند.

امام جمعه بندرعباس خاطرنشان کرد: مهم ترین درسی که باید از صحیفه سجادیه بگیریم مقاومت و ایثار است بدون اینکه قومبت و مرزی را قائل شویم.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.