خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

مسجدی در هامبورگ که محل ملاقات مسیحیان، مسلمانان و یهودیان است

به گزارش ادیان نیوز( ردنا)،مسجد النور هامبورگ چندی پیش میزبان مسلمانان، مسیحیان و یهودیان بود. هدف از برگزاری این نشست، گفت‌وگو درباره یهودی‌ستیزی و اسلام‌هراسی در جامعه آلمان بود.

در این نشست که به ابتکار اعضای بنیاد صلح کاتولیک، انجمن یهودیان هامبورگ و مسئولان مسجد النور هامبورگ برگزار شد، عبدالصمد الیزیدی، دبیر شورای مرکزی مسلمانان آلمان و همچنین ۲۰۰ نفر از سیاستمداران، محققان و دانشجویان، اعضای رسانه‌ها و جوامع مذهبی مختلف حضور داشتند. در این رویداد، امام ابواحمد یاکوبی، متخصص الهیات و رئیس شورای مطالعات اسلامی(به عنوان نماینده جوامع اسلامی)، رابینه شلومو بیستریسکی، خاخام اعظم انجمن یهودیان هامبورگ(به عنوان نماینده جوامع یهودی) و پروفسور دکتر هاینز گرهارد یوستنهوفن، مدیر پژوهشکده الهیات و صلح هامبورگ (به عنوان نماینده جوامع مسیحی) به سخنرانی پرداختند.

همچنین مدیریت این برنامه به عهده تانیا هوفرت، مدیر بنیاد صلح کاتولیک و دانیل عبدین، رئیس انجمن مسلمانان النور بود. رابینه شلومو بیستریسکی، خاخام اعظم انجمن یهودیان که یکی از سخنرانان برنامه بود، چندی پیش مقابل شهرداری هامبورگ مورد حمله قرار گرفت. این حمله‌ که با اهداف یهودی‌ستیزانه انجام شد، با انتقاد مسلمانان مواجه شد.

آیمان مازیک، رئیس شورای مرکزی مسلمانان در آن زمان گفت: اینگونه حملات در واقع حمله به همه ما و جامعه آلمان است و مجرمان باید به سرعت مجازات شوند.

مسجد النور در شهر هامبورگ، مدت‌هاست که نشست‌هایی را را در زمینه ایجاد وحدت و مقابله با خشونت و افراط‌گرایی برگزار می‌کند و بارها میزبان گفت‌وگوهایی در ارتباط با ادیان، فرهنگ و صلح در جهان بوده است. این مسجد محل ملاقات مسیحیان، مسلمانان و یهودیان در هامبورگ است و تعصبات و ترس‌ها برای گفت‌وگوی میان پیروان ادیان را از بین برده است.

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.