خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

قوانین هلند به طور فزاینده‌ای حقوق مسلمانان را هدف قرار می دهد

به گزارش ادیان نیوز (ردنا) به نقل از دیلی صباح، دانشگاهیان هلندی هشدار می دهند که یک سری از قوانین اخیراً در هلند تصویب شده است که باعث افزایش تبعیض علیه مسلمانان و نقض حقوق آنها می شود.

مارتیجین دکونینگ از  گروه مردم شناسی و جامعه شناسی دانشگاه آمستردام در این باره به خبرنگاران گفت که در هلند در گذشته مقررات قانونی مؤثر بر گروه های مذهبی اعمال می شد ، اما اکنون اقدامات اخیر به طور کامل علیه مسلمانان اعمال می شوند.

در ماه آگوست ، هلند ممنوعیت برقع (حجابی که در آن صورت پوشانده می شود) را در مؤسسات عمومی اعمال کرد.
مقامات گفتند ، لباس هایی که صورت را پوشانده است ، مانند برقع و یا حجاب دیگر نباید در موسسات دولتی مانند مدارس ، بیمارستان ها و دفاتر دولتی یا اتوبوس ها و قطارها پوشیده شود. این ممنوعیت اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط سیاستمدار افراطی جناح راست گرت وایلدرز پیشنهاد شد.

در ماه می ، پارلمان هلند برای دومین بار لایحه ای را برای ممنوعیت ذبح شرعی و حلال وضع کرد. علاوه بر ممنوعیت برقع و محدودیت هایی که در مورد کشتار حیوانات وجود دارد ، آریه اسلوب وزیر آموزش و پرورش هلند در ماه سپتامبر دستور بازبینی مدارس ارائه دهنده معارف اسلامی را داد.

دکونینگ گفت: مواردی از قبیل ممنوعیت ذبح حلال و محدودیت آموزش دینی ، سایر گروه های مذهبی را نیز تحت تأثیر قرار داده است.
وی افزود: این یک وضعیت جدی است و دولت باید کاری در این باره انجام دهد.

پروفسور آنلیز مورز از دانشگاه آمستردام همچنین به خبرنگاران گفت: سیاستمداران از لفاظی ضداسلامی به عنوان ابزاری برای کسب رأی استفاده کرده اند که هر محدودیتی اکنون مسلمانان را هدف قرار می دهد.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.