خبری تحلیلی ردنا (ادیان نیوز)
آخرین اخبار ادیان ایران و جهان، خبرهای دینی ارامنه زرتشتیان کلیمیان شیعه اقلیت‌های دینی و مذهبی و فرقه‌ها جریان‌‌های دینی

بصیرت و آگاهی در عرصه عمل مهم‌ترین عامل ماندگاری امام موسی صدر است

به گزارش ادیان نیوز (ردنا)، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری روز چهارشنبه در آیین رونمایی از  پایگاه تخصصی بازنمایی آثار امام موسی صدر درسالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم اظهار داشت: امام موسی صدر تحصیل کرده حوزه بود ولی به کتابهای حوزوی بسنده نکرد، چون احساس می‌کرد جامعه چیزی فراتر از این نیاز دارد.

وی بیان داشت: امروز قلب لبنان و ایران و قلب هر آزاده‌ای برای این شخصیت بزرگ می‌تپد.
وی با بیان اینکه امام موسی صدر تنها متعلق به خانواده خود نیست، گفت: امت اسلامی خود را فرزندان این عالم بزرگ می‌دانند.
آیت الله حسینی بوشهری  اضافه کرد: دشمنان چون می‌خواستند فکر و نگاه ژرف و عمیق و خداباورانه امام موسی صدر مطرح نشود، نقشه ربودن او را کشیدند.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،  تحقق یگانگی، همگرایی و همراهی جامعه اسلامی را از اهداف امام موسی صدر دانست و افزود: او به دنبال این نبود که همه شیعه یا سنی شوند، بلکه تلاش می‌کرد همه یک هدف واحد را تعقیب کنند تا به نتیجه برسند.

وی با یادآوری اینکه امام موسی صدر برای اصلاح امور اجتماعی و اقتصادی و معیشت مردم قدم به میدان گذاشت، در تبیین علت عزیمت این عالم مجاهد به لبنان خاطرنشان کرد: آن عالم بزرگوار  برای خدمت به شیعیان لبنان و نمایاندن چهره زیبای مکتب اهل بیت(ع)‌ به دنیای آن روز، به لبنان رفت، عالمان دین این گونه‌اند و این گونه می‌اندیشند.

آیت الله حسینی بوشهری ، فعالیتهای امام موسی صدر را در سه حوزه بازسازی هویت و انسجام شیعیان، پرچم داری حرکت گفت و گوی ادیان و تقریب مذاهب و تاسیس جامعه مقاوم و مقاومت لبنانی دانست و افزود: امام موسی صدر علاوه بر دغدغه‌ای که برای شیعیان و موضوع تقریب بین مذاهب و ادیان داشت، دررویارویی با دشمن مسلمانان می‌خروشید.

دبیر شورای عالی حوزه بیان کرد: امام موسی صدر درعین اجتهاد، یک نوگرا بود و در عین سیاستمدار بودن نیز یک روشنفکر دینی به شمار می‌آمد.
وی ادامه داد: از ویژگی های جالب این شخصیت کمن‌ظیر این بود که به کلیسا می‌رفت و مسیحیان با خاطری آسوده به موعظه های او گوش می‌دادند گویا پدر روحانی آنها نصیحتشان می‌کند.

پژوهشکده مدیریت اطلاعات و مدارک اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در راستای وظیفه ذاتی مدیریت محتوایی اطلاعات علوم و معارف اسلامی و بنا به در خواست موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر، مجموعه ۱۲ جلدی کتاب گام به گام با امام موسی صدر را به روش نمایه‌سازی موضوعی ترکیبی، سازماندهی و اطلاعات آن را مدیریت محتوایی نمود و در قالب یک پایگاه اطلاعاتی تحت وب با نام پایگاه بازنمایی آثار امام موسی صدر عرضه نموده است.

پژوهشکده مذکور طی تفاهم‌نامه ای با موسسه امام موسی صدر در مدت ۳۰ ماه فعالیت علمی، بیش از هفت هزار نمایه موضوعی تخصصی را از مجموعه «گام به گام با امام موسی صدر» با جدیدترین استانداردهای مدیریت اطلاعات استخراج، بازنمایی و در پایگاه تخصصی آثار امام موسی صدرمنتشر کرده است.
سید موسی صدر در ۱۴ خرداد سال ۱۳۰۷ هجری شمسی در قم متولد شد.

وی مرجع دینی و سیاسی شیعیان  پس از هجرت از ایران به لبنان ، مجلس اعلای این کشور را تاسیس کرد و رهبری فکری و سیاسی شیعیان این کشور را عهده‌دار شد، او در میان شیعیان به امام موسی صدر مشهور است.

این عالم مجاهد در ۹ شهریور ۱۳۵۷، طی سفری رسمی به لیبی به دعوت معمر قذافی حاکم این کشور ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او خبری در دست نیست.

پایان پیام/م

گفت‌وگو درباره مطلبی که خواندید

آدرس ایمیل شما منتشر نمی‌شود.